התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר בבקשה כי ימנה בודק לחברות של האחים עופר הקשורות לעניין הסחר עם איראן

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר בבקשה כי ימנה בודק לחברות של האחים עופר הקשורות לעניין הסחר עם איראן
כן פנתה התנועה שנית ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית כנגד האחים עופר
התנועה פנתה היום שנית ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית של כל הנוגעים בפרשת הסחר עם איראן של חברות האחים עופר. כמו כן, ביקשה התנועה כי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ימנה בודק לחברות של האחים עופר הקשורות לעניין הסחר עם איראן.
הפנייה באה בהמשך לפרסומים בכלי התקשורת לפיהם חברת הספנות של האחים עופר – הנמצאת בבעלות של סמי עופר, וחברת הספנות הסינגפורית שבבעלותה "טאנקר פסיפיק" ביצעו עסקה עקיפה עם אירן.
ככל שפרסומים אלה מדויקים, הרי שככל הנראה מעשים אלה מגיעים כדי הפרה של פקודת המסחר עם האויב הקובעת כי כל הסוחר או מנסה לסחור עם האויב כמשמעו בפקודה זו יאשם על מסחר עם האויב ועונשו יכול להגיע ל 7 שנות מאסר.
לא יעלה על הדעת שדווקא מדינת ישראל, אשר מובילה בשנים האחרונות את המאמצים הבינלאומיים להטלת סנקציות על איראן, תתמהמה ותמנע מנקיטת צעדים לבירור הפרשה ומיצוי הדין עם כל האחראים והנוגעים בדבר. אמון הציבור בישראל פנימה, כמו גם תדמיתה של מדינת ישראל החוצה מחייבים כי יעשה כך.
לאור זאת, מבקשת התנועה כי שר האוצר והיועץ המשפטי יפעילו את הסמכויות המוקנות להם על פי הדין- פתיחה בחקירה פלילית שתבדוק את מעורבותם של כל הנוגעים לעניין ומינוי בודק אשר יבדוק את התנהלות חברות האחים עופר הקשורות לעניין.
בנוסף, מבקשת התנועה כי תעשה בחינה מקיפה ויסודית במסגרתה ייבדק האם ישנן חברות ישראליות נוספות, הסוחרות באופן ישיר או עקיף עם איראן או כל מדינת אויב אחרת, או עושות מעשה שיש בו משום הפרה של הסנקציות הבינלאומיות או הדין הישראלי בהקשר זה.