בעקבות הגשת בקשה לביזיון בית המשפט נוכח מחדל הרשויות המקומיות בהקמת אתרי אינטרנט, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת משית על 15 רשויות מקומיות בצפון הוצאות משפט לטובת התנועה לאיכות השלטון בסך מצטבר של 78,000 שקל

בעקבות הגשת בקשה לביזיון בית המשפט נוכח מחדל הרשויות המקומיות בהקמת אתרי אינטרנט, נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת משית על 15 רשויות מקומיות בצפון הוצאות משפט לטובת התנועה לאיכות השלטון בסך מצטבר של 78,000 שקל
הרשויות לא פעלו בהתאם לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בנצרת בחודש מרץ 2010 שפסק שעליהן להקים אתר אינטרנט תוך 120 ימים.
*התיק מנוהל ע"י סטודנטים מהקליניקה לקידום איכות השלטון בשיתוף האוניברסיטה העברית בירושלים וסטודנטים מהקליניקה "קו הטוהר" בשיתוף המרכז הבינתחומי בהרצליה.

התנועה והקליניקות עתרו לפני כשנה וחצי נגד 35 רשויות בצפון כדי להביא ליישום פקודת העיריות המחייבת את הרשויות המקומיות להקים אתר אינטרנט ולפרסם בו מידע חשוב ומגוון המעניק שירות לציבור ומאפשר לציבור לעמוד על פעולות הרשות. החוק חייב את הרשויות המקומיות להקים את האתר עד סוף שנת 2008, אולם אילו מיאנו להקים את האתרים מה שחייב את התנועה לאיכות השלטון לפנות לבית המשפט לאכיפת החוק בנושא.
ראוי לציין כי הפרת החוק ע"י רשויות מקומיות במחוז הצפון היא הגבוהה במדינת ישראל.
הימנעות מהקמת האתרים ואי פרסום נתוני הרשות המקומית באתר אינטרנט משלה הינה הפרה של החוק ע"י הרשויות המקומיות, והיא גוררת פגיעה בשקיפות הציבורית ובזכות הציבור לדעת.
בפסק דינו מיום 8.3.10 חייב כב' נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת את הרשויות המקומיות להקים אתרי אינטרנט תוך 120 ימים. עם זאת, לא פחות מ 20 רשויות מקומיות בצפון הארץ המשיכו להפר את החוק ומיאנו לפעול בניגוד לפסק הדין.
נוכח זאת, נאלצה התנועה לפנות בבקשה לביזיון בית המשפט בחודש אוגוסט 2010 כנגד אותן 20 משיבות (מתוך 35 המשיבות לעתירה) שלא מילאו אחר פסק הדין.
עם הגשת הבקשה, ולאורך ניהול ההליך כולו, נמחקו אט אט משיבות שונות מהבקשה לאחר שקיימו את פסק הדין.
ביום 1.6.11 ניתנה החלטה בתיק בשאלת ההוצאות. כב' הנשיא חשין קבע כי על המשיבות לשאת בעלויות ניהול התיק של התנועה לאיכות השלטון ופסק שעל כל אחת מן הרשויות לשלם סכום הוצאות מסוים, בהתאם להתנהלותה במסגרת התיק. הרשויות חויבו לשאת בהוצאות לפי הפירוט מטה, כאשר הסכום הכולל של ההוצאות שנפסקו מגיע לכדי 78,000 ₪.

עיריית בית שאן תשא בהוצאות העותרות בסך 2,000 ₪.
המועצה המקומית ג'ש תשא בהוצאת העותרות בסך 2,000 ₪.
המועצה המקומית בית ג'אן תשא בהוצאת העותרות בסך 4,000 ₪.
המועצה המקומית טורען תשא בהוצאת העותרות בסך 4,000 ₪.

המועצה המקומית משהד תשא בהוצאות העותרות בסך 3,000 ₪.
המועצה המקומית ירכא תשא בהוצאות העותרות בסך 5,000 ₪.
המועצה המקומית מזרעה תשא בהוצאות העותרות בסך 5,000 ₪.
המועצה המקומית יסוד המעלה תשא בהוצאות העותרות בסך 5,000 ₪.

המועצה המקומית יבניאל תשא בהוצאות העותרות בסך 6,000 ₪.
המועצה המקומית כעביה טבאש חג'ג'רה תשא בהוצאות העותרות בסך 6,000 ₪.
המועצה המקומית מנדא תשא בהוצאות העותרות בסך 6,000 ₪.
המועצה המקומית כאבול תשא בהוצאות העותרות בסך 6,000 ₪.
המועצה המקומית מג'אר תשא בהוצאות העותרות בסך 8,000 ₪.
המועצה המקומית עראבה תשא בהוצאות העותרות בסך 8,000 ₪.
המועצה המקומית ריינה תשא בהוצאות העותרות בסך 8,000 ₪

ראוי לציין כי התנועה סבורה כי היה ניתן להימנע מפסיקת הוצאות אלה, המשולמות מן הקופה הציבורית, לו פעלו המשיבים בהתאם לחוק הברור בעניין. עם זאת, במצב העניינים שנוצר ובהתבוננות לטווח הרחוק, תשלום ההוצאות האמור הינו בטל בשישים בראי העלות המצטברת שיפיקו תושבי הרשויות המקומיות מהקמת אתר האינטרנט והפעלתו, מה שאף יכול להביא לצמצום בהוצאות הרשויות על קבלת קהל, ולממש את מהפכת הממשל הזמין וזכות הציבור לדעת.