בעקבות הפרסומים אודות הסכם המעניק תנאים מפליגים ליו"ר קק"ל ועמית קק"ל, התנועה פנתה לאהוד ברק וציפי לבני: שנו את ההסכם אשר נעשה בין הסיעות בדבר התנאים של שני יו"ר, ומנעו את בזבוז כספי הציבור

בעקבות הפרסומים אודות הסכם המעניק תנאים מפליגים ליו"ר קק"ל ועמית קק"ל, התנועה פנתה לאהוד ברק וציפי לבני: שנו את ההסכם אשר נעשה בין הסיעות בדבר התנאים של שני יו"ר, ומנעו את בזבוז כספי הציבור

בעקבות הפרסומים אשר מופיעים היום בכלי התקשורת המציינים במסגרת הסכם הנועד להסדיר את מינוי יו"ר קק"ל ויו"ר עמית קק"ל הבאים (שמעון שטרית ואלי אפללו) ואשר נחתם בין מפלגת קדימה והעצמאות הוכנסו שורה של הטבות ושיפור תנאים מרחיקי לכת ואשר לא היו נהוגים בעבר. כך על פי הפרסומים, שופרו תנאי שני היו"ר בתחום הוצאות המגורים, שכירת יועץ נוסף בשכר והגדלת תקציבים נוספים
בנוסף ועל פי הפרסומים, ציינו גורמים שונים, אשר התראיינו לכתבה ובניהם נציג המפד"ל במוסדות הלאומיים, כי מדובר בהסכם "שערורייתי ומושחת".
התנועה ציינה במכתבה, כי פרסומים אלו מצטרפים לביקורת הציבורית המושמעת בעניין התנהלות קק"ל, נחיצותה, שאלות בדבר גיוס התרוממות שלה, תנאי בכיריה ובכלל הממשק בינה לבין המפלגות במדינה. כן ציינה התנועה במכתבה, כי עיקר הביקורת הציבורית המושמעת בדבר התנאים וההטבות להם זכאים בכירים בקק"ל נובעת בעיקרה מן העובדה הפשוטה שקק"ל אינו תאגיד למטרות רווח אלא ארגון בעל מטרות ציבוריות לאומיות, וכי ראוי היה שהעומדים בראשה לא ייהנו מתנאים מפליגים ומנקרי עיניים. זאת קל וחומר, על רקע העובדה כי קק"ל מגייס באופן תמידי תרומות מן הציבור הרחב, ואף יצא לקמפיין נרחב לצורך כך לאחר אסון השריפה בכרמל. בשל האמור, בציבור מצטייר כי קק"ל נעשתה כר פורה למינויים פוליטיים ולמתן "ג'ובים וצ'ופרים" למקורבים.
התנועה סבורה כי מן העולה בפרסומים וככל שאלו נכונים כאמור, הרי שיש בהסכם ובשיפור התנאים של שני יו"ר בכדי לאשש את החשש הציבורי וכי מדובר בחלוקת כספים בלתי ראויה ופסולה ציבורית.
בשל כל האמור ציינה התנועה במכתבה, כי ככל שהאמור בפרסומים נכון, היא קוראת למר ברק ולגברת לבני לשנות ולהפחית את ההטבות שההסכם העניק לשני יו"ר, ולוודא כי בכספים אשר מקורם בכספי ציבור ייעשה שימוש אחראי ומידתי ולצורך קידום מטרות של כלל הציבור.
בנוסף, התנועה קראה במכתבה למר ברק ולגברת לבני ליזום בדיקה כוללת ומקיפה בעניינה של קק"ל ובהתייחס לביקורת הציבורית המושמעת בעיקר בדבר העדר נחיצותה ואופן התנהלותה ה"לא יעיל" בלשון המעטה, ולוודא כי הגוף אכן ממלא אחר ייעודו המקורי (כמובן, ככל שיש נחיצות בייעוד זה גם כיום).