התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה כנגד מר דרור פיילר בגין השתתפותו במשט הקודם.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה כנגד מר דרור פיילר בגין השתתפותו במשט הקודם.

מצ"ב מכתבה של התנועה למען איכות השלטון בישראל אשר נשלח היום:
29 יוני 2011; כ"ז סיון תשע"א
לכבוד
מר יהודה וינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה
נכבדי,
הנדון: מעורבותו של מר דרור פיילר במשטים לעזה
בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל הריני מתכבדת לפנות אליך כלדקמן:
1. מפרסומים שונים בכלי התקשורת עולה לכאורה כי מר דרור פיילר, אזרח ישראלי המתגורר משך שנים רבות בשבדיה, הנו אחד ממארגני המשט לעזה, ואף משמש כדובר משט המחאה. כן פורסם, כי הוא אף השתתף באופן פעיל במשט הקודם, שנערך לפני כשנה, ואף נפצע בפניו במהלכו.
2. עוד פורסם, כי על פי מקורות צבאיים בכירים מתרבים הסימנים כי ישנה כוונה של חלק מהפעילים במשט ליזום עימות אלים עם חיילי צה"ל, וכי פעילים של ארגון IHH ופעילים ערבים מוסלמים עתידים לקחת חלק במשט. עוד דווח כי שני פעילים שאמורים להשתתף במשט (אמין אבו רשאד ומחמד אחמד חאנון) הם בעלי קשרים לארגון חמאס.
3. ככל שכך הם פני הדברים, והדיווחים האמורים הנם מדויקים, הרי שעולה השאלה כיצד ייתכן שאזרח ישראלי, אשר למיטב הבנתנו עודנו מחזיק באזרחותו הישראלית ומשפחתו מתגוררת בישראל, לוקח חלק ואף מוביל משט מחאה שכל מטרתו לפרוץ סגר חוקי על ישות טרוריסטית, בפרט כאשר משתתפים בו פעילי ארגון מחבלים (כהגדרתו בסעיף 91 לחוק העונשין) וארגונים עוינים שכבר הוכיחו כי כל כוונתם היא ליצור עימות ומלחמה עם ישראל וחייליה.
4. זאת בדומה למשט הקודם גם אז נפתחו חקירות פליליות כנגד חברת כנסת ואזרחים ישראליים שלקחו חלק במשט, הגם שטרם ברור (או שמא לתנועה לא ידוע) מה עלה בגורלן.
5. לאור זאת, וככל שלא נפתחה חקירה פלילית כנגד מר פיילר בגין השתתפותו במשט הקודם, נבקש כי ייבחן כבודו האם אין במעשיו אלה של מר פיילר משום עבירה פלילית, ותורה על פתיחה בחקירה.
6. נודה על תשובתך.