התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב יואב סיגלוביץ בבקשה לפתיחה בחקירה פלילית בנוגע לתקינות הליך ההתפקדות למפלגת העבודה

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לראש האגף לחקירות ומודיעין במשטרת ישראל, ניצב יואב סיגלוביץ בבקשה לפתיחה בחקירה פלילית בנוגע לתקינות הליך ההתפקדות למפלגת העבודה

מצ"ב מכתבה של התנועה למען איכות השלטון בישראל אשר נשלח היום.
02 אוגוסט 2011; ב' אב תשע"א
לכבוד
ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה
ניצב יואב סיגלוביץ
משטרת ישראל

נכבדי,
הנדון: בקשה לפתיחה בחקירה פלילית בנוגע לתקינות הליך ההתפקדות למפלגת העבודה
בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל, הריני מתכבדת לפנות אליך כדלקמן:
1. מתחקיר שפורסם במוסף סופ"ש של העיתון ידיעות אחרונות, עולים לכאורה אי סדרים מהותיים במפקד שנערך למפלגת העבודה לקראת הבחירות שעתידות להתקיים בספטמבר הקרוב.
2. על פי התחקיר עולה כי כ- 197 תושבים בנתיבות הצביעו בבחירות האחרונות למפלגת העבודה. לא פחות מ-527 התפקדו למפלגה בשבועות האחרונים, כשאת המפקד הגדול ביותר בעיר עשו תומכיו של ח"כ עמיר פרץ.
3. בתחקיר שערך העיתון, בין היתר, בעקבות בתלונות קודמות לזיופים במפקד, נמצא לכאורה כי לצד רבים מהמתפקדים לעבודה נרשם אותו מספר טלפון. מנתונים פנימיים וממסמכים פנימיים עולה כי לצד 150 משמות המתפקדים מופיע מספר טלפון זהה שמסתיים בספרות 811, ולצד 42 שמות נוספים מופיע מספר זהה שמסתיים בספרות 806. שני המספרים שייכים לעסקן דרעי – האחד פעיל, השני מנותק.
4. עוד צויין בתחקיר כי "בשיחות עם כמה מהמתפקדים התברר כי הם אינם מודעים לעובדת היותם ברשימה, אחרים טענו כי לא חתמו מעולם על טפסי התפקדות ולא שילמו דמי חבר. קבלת כסף תמורת התפקדות למפלגה היא מעשה בלתי חוקי, אך בשנים האחרונות נפוצו טענות במפלגות הגדולות על כך שקבלני קולות משלמים למתפקדים כדי לצרפם למפלגות ועל מנת לאפשר להם להצביע בפריימריז לטובת מועמד מסוים".
תקציר התחקיר ניתן לראות באתר Ynet בכתובת: ttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4089734,00.html
5. ככל שיש אמת בפרסום, הרי שישנו חשש ממשי לביצוע עבירות בין היתר על פי חוק המפלגות כמו גם חוק הבחירות בגופים ציבוריים.
6. ממילא ברור כי ישנו אינטרס ציבורי מובהק לבחון ולחקור חשש זה לעומקו על מנת לוודא כי לא תיגרם פגיעה הרסנית, בהליך הדמוקרטי ובעקרון הייצוגיות במדינת ישראל.
7. לפיכך, נבקשכם לפתוח בחקירה פלילית מיידית, לחקור באופן יסודי ומדוקדק את תקינות הליך ההתפקדות למפלגת העבודה. בכלל כך, יש לבחון האם כל אחד ואחד מהמתפקדים התפקדו למפלגה בהתאם להוראות חוק, ולמצות את הדין עם האחראים.
8. נודה על קבלת עמדתכם בנושא.