א. נושא הביקורת ותיקון הליקויים, בכלל הרשויות המנהליות וברשויות המקומיות בפרט, הנו ראש וראשון להתנהלות ראויה ותקינה של הרשות המנהלית. זאת מתוך הבנה ותפיסה של חשיבות הביקורת וחיוניותה, כמו גם העובדה כי היעדרה משמעה הנצחת הכשלים ומתן כר נוח לחריגות מהוראות הדין ומכללי מנהל תקין.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונדאל חאיק עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה למתן צו עשה המורה לעיריית עוספיה לפעול למינוי מבקר פנימי כדין, לאלתר, באמצעות יציאה למכרז או בכל דרך חוקית אחרת, זאת בהתאם לסמכותה הקבועה בסעיף 145 לצו המועצות המקומיות (א), תשי"א-1950. זאת, נוכח העובדה כי מזה לפחות מספר חודשים, לא מינתה מבקר, בניגוד מפורש לחוק, תוך פגיעה קשה בהליך הביקורת בשלטון המקומי, וחרף בקשות העותרת.
נוכח ההפרה המפורשת של הוראות החוק ואי מינוי מבקר; נוכח מרכזיותו של תפקיד המבקר ברשות המקומית; ונוכח העובדה כי כל יום נוסף בלי מבקר פנים משמעו פגיעה קשה בכללי מנהל תקין וכנגזרת מכך גם בזבוז כספי ציבור- מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על דיון דחוף בעתירה.
נושא הביקורת ותיקון הליקויים, בכלל הרשויות המנהליות וברשויות המקומיות בפרט, הנו ראש וראשון להתנהלות ראויה ותקינה של הרשות המנהלית. זאת מתוך הבנה ותפיסה של חשיבות הביקורת וחיוניותה, כמו גם העובדה כי היעדרה משמעה הנצחת הכשלים ומתן כר נוח לחריגות מהוראות הדין ומכללי מנהל תקין.
במרכז העתירה עומד מחדלה של המועצה מקומית עוספיא מלמנות מבקר פנימי בתחומה. הימנעות זו ממינוי מבקר פנימי עומדת בניגוד גמור ובוטה לחובתה על פי חוק, לכללי מנהל תקין ובניגוד לאינטרס הציבורי ולחובת הרשות לפעול כנאמן הציבור.