התנועה לאיכות השלטון קוראת לעמוס עוז לחזור בו מתמיכתו בחזרה לחיים הפוליטיים של הרב אריה דרעי

התנועה לאיכות השלטון קוראת לעמוס עוז לחזור בו מתמיכתו בחזרה לחיים הפוליטיים של הרב אריה דרעי
בעקבות הפרסומים על תמיכתו בחזרה לחיים הפוליטיים של הרב אריה דרעי כותבת התנועה : אנו מתקשים לקבל את העובדה שמי שהיה לא פעם מצפן לערכיות בחברה הישראלית, משיל מעליו את עורו, אותו כה הוקרנו, ועלול להיתפס כמי מוכר נשמתו למושחתים ועבריינים.

בעקבות הפרסומים כי הסופר עמוס עוז תומך בחזרתו של הרב אריה דרעי לחיים הפוליטיים קוראת התנועה לאיכות השלטון לעוז לשוב בו מעמדתו.
יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא כותב לסופר עמוס עוז :" אנו המומים מהפרסומים בכלי התקשורת מהבוקר מהם עולה כי כבודך תומך בחזרתו של הרב אריה דרעי לחיים הפוליטיים. נדהמנו, כמי שרוחשים לך כבוד רב ומוקירים את פועלך, למשמע עמדתך האמורה. עד היום, ראינו בך שותף טבעי, מבורך ורב השפעה במלחמתנו המתמשכת למען חברה ערכית ונאורה, ולמדינה החפה מתופעות של שחיתות ומנהל בלתי תקין. לא ציפינו מכבודך, והדברים נאמרים מנבכי הלב, שלא פעם מצטייר, ובצדק, כמי שמציב בפני החברה הישראלית מראה ערכית אמיתית, לעמדה שהיא לא פחות, לצערנו, מריסוק טוטאלי של אותה מראה. "
התנועה מציינת כי הרב דרעי הורשע בשורה של עבירות ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בגינן נגזר עליו עונש מאסר של 3 שנים.
אכן כיום, הדינים בעניין הזכות להיבחר אינם מונעים מהרב דרעי הגשת מועמדות לחברות בבית המחוקקים הישראלי. אולם האם החוק הוא המקים את גבולות הגזרה הערכיים של חברתנו? "בחיבוריך ובכתביך טענת בעקביות כי חברה ערכית היא חברה שערכיה מתנוססים בגאון בכיכרות עירה, ולא בספר חוקיה. אנו סבורים כי עמדתך זו, שהיא אף עמדתנו, אינה מאפשרת תמיכה בחזרתו של הרב דרעי לפוליטיקה, בבחינת הדבר והיפוכו. מקום בו אנו עוסקים במי שחפץ לשוב לעמדות כוח, לכהן כפרנס על הציבור, כאשר את אותן עמדות כוח גופן ניצול לרעה תוך מעילה בציבור ובאמונו, לטובתו האישית ובניגוד לאינטרס הציבור יש מקום לאמירה ערכית בלתי מתפשרת- עד כאן! " כותב שרגא
התנועה סבורה כי מן הראוי שאדם אשר כיהן בכהונה ציבורית כה רמה ותוך כדי כהונתו ניצל כוחו לרעה, לטובתו האישית, לטובת בני ביתו ולטובת חבר מרעיו, לא יהא כלל מועמד לכהונה ציבורית כלשהי ולא יבקש לשוב לעמדות כוח; מן הראוי כי לאזרחי ישראל תהא ממשלה נקייה מכל רבב; מן הראוי כי אזרחי ישראל ידעו שיש להם שלטון נקי, אשר ישרת אותם וישמור על קופתם.
התנועה קוראת לעוז לא לקחת חלק בניסיון של מי שהורשע בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים לשוב לעמדות כוח. אל תיתן ידך להידרדרות הערכית שהחברה הישראלית חווה בשנים האחרונות, שכן השבת מי שחטא למחוזות חטאיו יש בא אמירה ברורה לציבור הישראלי – המחלה הממארת של השחיתות, מקובלת ומוסכמת, ואין לה מרפא. "אל תיתן לחטאיו של מר דרעי ולקלונו לדבוק בבית המחוקקים הכה יקר לנו. "מציינת התנועה.
ומסיים שרגא:"פנייתנו זו, כמצוין בפתחה, באה מתוך תדהמה. אנו מתקשים לקבל את העובדה שמי שהיה לא פעם מצפן לערכיות בחברה הישראלית, משיל מעליו את עורו, אותו כה הוקרנו, ועלול להיתפס כמי מוכר נשמתו למושחתים ועבריינים.
אנו קוראים לך לשוב מעמדתך האמורה שיש בה משום מתן גושפנקא ערכית וציבורית למהלך שיגרור פגיעה קשה מנשוא באמון הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה הישראלית.