התנועה לאיכות השלטון פנתה לטנה שפניץ יו"ר הוועדה לבדיקת מנויים, בבקשה כי בבחינת התאמת יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ישקלו הטענות בדבר קרבתו לראש הממשלה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לטנה שפניץ יו"ר הוועדה לבדיקת מנויים, בבקשה כי בבחינת התאמת יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור ישקלו הטענות בדבר קרבתו לראש הממשלה.
בעקבות, פרסומים כי מר בן מנחם הנו מקורב לכאורה של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, נדרש כי הטענות יבחנו וכי ככל שיש בהן אמת, מבקשת התנועה כי התאמתו לתפקיד תבחן לאור קרבתו לכאורה לשר הממנה אשר, כידוע, מחייבת אותו להחזיק בכישורים במיוחדים.
מכתבה של התנועה לעו"ד טנה שפניץ בעקבות המידע שהופיע הבוקר בכלי התקשורת כי מר יוני בן מנחם נבחר על ידי וועדת איתור, לתפקיד מנכ"ל רשות השידור הבא. מינוי זה אמור להגיע לוועדה לבדיקת מינויים בראשות טנה שפניץ לקבלת אישור בימים הקרובים.
מר בן מנחם מכהן ברשות השידור מזה שנים רבות ובמהלכן מילא שורה של תפקידים ברשות. אולם התנועה מבקשת כי תבחן התאמתו לתפקיד ובפרט כישוריו המיוחדים מהנימוקים הבאים:
פורסם כי מר בן מנחם הנו מקורב לכאורה של ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו. ככל שיש אמת בפרסומים, מבקשת התנועה כי התאמתו לתפקיד תבחן לאור קרבתו לכאורה לשר הממנה אשר, כידוע, מחייבת אותו להחזיק בכישורים במיוחדים.
בחינה זו צריכה להיעשות ביתר קפדנות, בעיקר נוכח המגמה האחרונה של הכנסת עוד ועוד נושאי תפקידים בכירים לתוך המוסדות המנהלים של רשות השידור, שהנם כלפיהם עלו טענות כי הם מקורבים של השר הממנה – הוא ראש הממשלה.

למותר להזכיר, כי חלק מבין המקורבים לקחו חלק בוועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל רשות השידור.

אלו בדיוק סוג המכשולים אשר מפניהם התריע מבקר המדינה בדו"ח מבקר המדינה האחרון, 61ב, אשר עסק בין היתר כשלים ובעיות נוספות בהליכי המינוי ואיוש המשרות ובכלל כך התריע מפני הכנסת שיקולים פוליטיים בהחלטות המתקבלות בענייני הרשות, שהנה גוף ציבורי – עצמאי שאמור לקבל החלטותיו לפי שיקולים מקצועיים- ציבוריים בלבד.
לענייננו, ונוכח הטענות בדבר, מצבור ההולך וגדל של מקורבים הממונים לתפקידים בכירים ברשות השידור מתעוררת תמונה מדאיגה האם הופכת רשות השידור מרשות עצמאית וממלכתית לרשות של מקורבי ראש הממשלה.
לאור זאת מבקשת התנועה מגב' שפניץ לבדוק את מועמדותו של מר בן מנחם בשים לב לטענות כאמור.