יומנה של מתמחה- שולה פוקס-זו לא הגבינה ! זו השיטה !

יומנה של מתמחה- שולה פוקס-זו לא הגבינה ! זו השיטה !
רציתי לעדכן אתכם בקמפיין המשותף שפותחות בו התנועה לאיכות השלטון ופורום פעולה אזרחית נגד הריכוזיות במשק הישראלי
דווקא כאשר שיעורי הצמיחה של המשק הישראלי מהגבוהים בעולם המערבי –
כוח הקניה של הציבור נחלש, מעמד הביניים מתרופף ומעגלי העוני מתרחבים.
** שולה פוקס, סטודנטית לסוציולוגיה ותקשורת באוניברסיטה העברית המתמחה במחלקת ארגון וחברים בתנועה – מוזמנים לקרוא עוד מרשמיה בבלוג בדה מרקר קפה 'מיומנה של מתמחה'
לבלוג "יומנה של מתמחה" ב"דה מרקר קפה"
http://cafe.themarker.com/post/2256768/

ריכוז השליטה על ההון השייך לציבור (טריליון ₪) בידי כה מעט גורמים עסקיים, מהווה סכנה חמורה ליציבות המשק ולחוסנה של הדמוקרטיה.
ריכוזיות זו היא המקור לחיסול התחרות על לבו וכיסו של האזרח, להשתוללות המחירים, למשבר הדיור, לחשיפת חסכונות הציבור וכספי הפנסיה שלנו למניפולציות פיננסיות מסוכנות, ולהשתלטות של בודדים על אוצרות הטבע וקרקעות המדינה.

שליטי ההון מהווים סכנה קיומית לדמוקרטיה בישראל, זאת לאור העובדה שבאמצעות שליטתם הן בהון והן בתקשורת הם למעשה מנטרלים את היכולת האופרטיבית של הרשות המבצעת, הרשות המחוקקת והרשות האזרחית ( עולם הפילנתרופיה).
דמוקרטיה ללא בלמים ואיזונים יכולה למצוא את עצמה מדרדרת במדרון.

מי באמת נהנה ומתעשר מהצמיחה במשק הישראלי??? מדוע כה רבים לא יכולים לרכוש או לשכור דיור ראוי? מדוע המזון יקר כל כך? כיצד הפך אפילו החינוך לנטל כספי קשה מנשוא למי שרוצה לתת חינוך איכותי לילדיו? מדוע עתיד החסכונות והפנסיה שלנו בסכנה? מדוע החיים בגיל הפנסיה כה קשים לרוב הציבור? מדוע יותר ויותר אזרחים לא מצליחים לגמור את החודש?

המענה לשאלות אלה והפתרונות המעשיים – הם גולת הכותרת במאבק הציבורי הבא של התנועה לאיכות השלטון ושל פורום פעולה אזרחית שורת הפתרונות המפורטים, עליהם ניאבק בחודשים הבאים, יוצגו לראשונה ביום א', 17.7.2011.

בימים אלה אנו שוקדים על המאבק הציבורי המשותף שיביא את הדיון בסוגיות הקשות האלה אל כיכר העיר, אל הרחוב, הקהילה. בינתיים, אתם יכולים לקרוא את המידע הראשוני על מהות המאבק באתר התנועה ובעמוד זמני שנבנה באתר של הפורום לפעולה אזרחית. כמו כן ניתן להירשם עוד היום למטה המאבק.
בשבועות הבאים מתוכננים מספר מפגשי היערכות לקראת היציאה למאבק הציבורי, ובהם יילמדו פרטי הסוגיות שעל הפרק, יגובשו המסרים ותסוכם תכנית הפעולה.