יו"ר וועדת ביקורת המדינה ישקול הקמת וועדת חקירה ממלכתית בעניין רשות המיסים בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון

יו"ר וועדת ביקורת המדינה ישקול הקמת וועדת חקירה ממלכתית בעניין רשות המיסים בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון

יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח"כ יואל חסון כתב בימים אלה לתנועה לאיכות השלטון כי בכוונתו לשקול בכובד ראש את בקשת התנועה להקים וועדת חקירה ממלכתית להתנהלות רשות המיסים.
התנועה פנתה לאחרונה ליו"ר ועדת ביקורת המדינה, חבר הכנסת יואל חסון, בבקשה להפעיל סמכותו מכוח חוק מבקר המדינה ולשקול הקמת ועדת חקירה ממלכתית להתנהלות רשות המיסים, וזאת בעקבות הממצאים החמורים שעלו מדוח מבקר המדינה כמו גם לאור פרשות השחיתות האחרונות שנחשפו ברשות.
פנייה זו באה בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה (הדוח השנתי 61ב לשנת 2010 ולחשבונות שנת הכספים, מיום 17.5.11), אשר הקדיש פרק שלם לממצאי ביקורת ביחס להתנהלות בעייתית וליקויים ברשות המיסים בעיקר בכל הנוגע לדרך המינויים.
דוח המבקר מצטרף לשורת פרשיות אשר נחשפו לאורך השנים האחרונות וזכו לכינוי "פרשות רשות המיסים", אשר גם במרכזן עומד אופן המינוי ברשות המיסים. המדובר בפרשיות מבין החמורות שנחשפו בארץ אם לא החמורות שבהן, פרשות אשר בהן היו מעורבים הדרגים הגבוהים ביותר בשדרת הניהול של רשות המיסים, ובמסגרתן נחשף כי גורמים ברשות ומחוצה לה פעלו בדרך של סיוע לעובדי רשות המיסים, על ידי קידום בתפקיד או בכל דרך אחרת, על מנת ליצור את מחויבותם של העובדים כלפיהם ולשם קידום אינטרסים אישיים שלהם בעתיד. בגין מעשים אלו הוגשו כתבי אישום בגין עבירות של שוחד מרמה והפרת אמונים. כפי שחשף דו"ח המבקר, הצוות שהוקם ברשות להפקת לקחים ותיקון הכשלים בנושא זה, לא הגיש מסקנותיו כפי שנדרש ביוני 2009, ונכון לסוף 2010 דוח המסקנות טרם הוגש.
במכתבה ציינה התנועה כי כל זאת מעלה לכל הפחות ספק באשר לאופן בו מבקשת רשות המיסים לתקן את הליקויים שנתגלו בהתנהלותה ולחזור לדרך הישר. התחושה המתקבלת הינה כי "הכלבים נובחים והשיירה עוברת", ועם מצב דברים זה לא ניתן להשלים.
עוד ציינה התנועה כי יש לזכור כי מדובר באחת הרשויות החזקות, המרכזיות והחשובות ביותר במדינה, בעלת סמכויות גבייה ואכיפה מהחזקות שברשויות המדינה. אין ספק, כי רשות שכזו צריכה לפעול כסמל ומופת לניקיון כפיים, טוהר התנהלות חוק וסדר.