התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניניים מנהליים בירושלים לעצירת רכש קרונות נוספים מחברת בומברדייה ישראל, מה שמכונה "הפעימה השלישית"

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לעניניים מנהליים בירושלים לעצירת רכש קרונות נוספים מחברת בומברדייה ישראל, מה שמכונה "הפעימה השלישית"
לטענת התנועה ההסכם בין רכבת ישראל וחברת בומברדייה ישראל נערך תוך עקיפת דיני המכרזים.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד- לוזון ומיקה קונר –קרטן עתרה לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים לעצירת רכש קרונות נוספים מחברת בומברדייה ישראל, מה שמכונה "הפעימה השלישית". זאת,משום שהחוזה עם החברה המאפשר לה לרכוש ממנה קרונות נוספים נכרת בניגוד לדיני המכרזים, בניגוד לחובותיה המנהליים של חברת רכבת ישראל ולאינטרסים הציבוריים תוך התנהלות בלתי סבירה ובאופן הפוגם ביעילות הכלכלית של העסקה כולה ושל הפעימה השלישית בפרט .
עוד מבקשת התנועה כי יוצאו צווי ביניים כנגד הרכבת וכנגד משרד האוצר שלא יממשו את רכש הקרונות הנ"ל עד להכרעה בעתירה.
מדובר בעתירה כנגד החלטה של חברת רכבת ישראל, חברה ממשלתית, לעשות בכספי ציבור כרצונה, בניגוד לאינטרס הציבור וחמור לא פחות- בניגוד לדין. מטרת העתירה הינה, מזעור נזקיה של עסקה שלידתה בחטא. העותרת מבקשת, בקרב מאסף, למנוע את רכישת המנה האחרונה מתוך שלוש, של הקרונות הדו קומתיים- עסקת ענק, שנעשתה תוך עקיפת דיני המכרזים, מכספי משלם המסים.
בלב העתירה פרשה חמורה שעיקרה, בקצירת האומר, הינה עקיפת דיני המכרזים באופן בוטה משעה שרכבת ישראל, חברה ממשלתית, לאחר שהכריזה על החברה הזוכה במכרז ענק שלה, החלה בניהול מו"מ עם אותה זוכה, אולם על מוצר שונה מזה שבגינו יצאה למכרז. אין המדובר בשינוי מינורי של עלות או מועדי אספקה עסקינן במוצר שונה באופן מהותי מזה שבגינו יצאה החברה הממשלתית למכרז!! ברקע הדברים, עומדים קשרים חבריים ועסקיים בין גורמים ברכבת ישראל וחברת בומברדייה ישראל- קשרים אשר הוסתרו, טושטשו ולא הובאו לידעת דירקטוריון החברה המשלתית גם כאשר זה הצביע על אישור העסקה.בנוסף יוצאת התנועה כנגד הימנעותן של הרשויות האמונות על פיקוח, בקרה וייעוץ לחברה הממשלתית מלהוות בלם להתנהלות בלתי תקינה, המנוגדת לדין.