לאור רעידת האדמה האחרונה שארעה השבוע מבקשת התנועה לאיכות השלטון את התייחסותם הדחופה של ראש הממשלה והשר בגין לצעדים ולפעולות, אשר ננקטו מאז פורסם דו"ח מבקר המדינה בנושא ואשר ננקטים כיום על ידם.

לאור רעידת האדמה האחרונה שארעה השבוע מבקשת התנועה לאיכות השלטון את התייחסותם הדחופה של ראש הממשלה והשר בגין לצעדים ולפעולות, אשר ננקטו מאז פורסם דו"ח מבקר המדינה בנושא ואשר ננקטים כיום על ידם.
וזאת בכל הקשור להיערכות לרעידות אדמה בישראל ובפרט לעניין הקצאת תקציב וחיזוק בפועל של מבנים ותשתיות הטעונים חיזוק.

במכתבה לראש הממשלה ולשר בני בגין יו"ר ועדת השרים להערכות לרעידות אדמה מציינת התנועה כי רעידת האדמה שהורגשה אך לפני ימים ספורים, ושלדעת מומחים יש לראות בה תמרור אזהרה לקראת הבאוׂת, מדגישה עוד יותר את הדחיפות והחשיבות הציבורית ממעלה ראשונה שבתיקון הליקויים שעלו בדוח מבקר המדינה בנושא עמידות מבנים ותשתיות ברעידות אדמה שפורסמו אך לפני מספר חודשים.ובכלל זה הקצאת כספים לטובת חיזוק מבנים ותשתיות וחיזוק מבנים – ציבוריים ופרטיים – בפועל.
הדוח הצביע על כך שליקויים חריפים בכל הקשור להיערכות המדינה לרעידות אדמה מן ההיבט של עמידות מבנים ותשתיות ברעידת אדמה, ושנתגלו בסדרה ארוכה של דוחות שפרסם מבקר המדינה בעבר, לא תוקנו ואף החריפו עם השנים. על רקע פרסום ממצאי הדוח פנתה התנועה לראש הממשלה ולשר בגין וכן למשרדי הממשלה והרשויות המקומיות הנזכרים בדוח עוד בחודש מאי השנה על מנת לקבל התייחסות לתיקון הליקויים וליישום המלצות משרד מבקר המדינה .
התייחסותם של כמה מהמשרדים לפניית התנועה, כמו גם הימנעותם של יתר המשרדים מלהשיב לפנייה בנושא, מעלים תהיות האם אכן פועלים המשרדים לתיקון הליקויים במלוא הנחרצות המתבקשת בנסיבות העניין. מעבר לכך, כאמור, על אף שמאז פניית התנועה לראשונה חלפו כשלושה חודשים וכן על אף הדחיפות והחשיבות הבלתי מבוטלת של הנושא, טרם קיבלה התנועה את התייחסותם של שר האוצר, שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר הבינוי והשיכון וכן יו"ר ועדת השרים לעניין ההיערכות לרעידות אדמה לתיקון הליקויים כפי שפורטו בדוח. כן לא התקבלו במשרדי התנועה תשובותיהם של הרשויות המקומיות בית שאן, טבריה, קריית שמונה וצפת.
נוכח כל האמור, מבקשת התנועה את התייחסותם הדחופה ראש הממשלה והשר בגין התייחסותכם הדחופה לצעדים ולפעולות, אשר ננקטו מאז פורסם הדו'ח ואשר ננקטים כיום על ידם בכל הקשור להיערכות לרעידות אדמה בישראל ובפרט לעניין הקצאת תקציב וחיזוק בפועל של מבנים ותשתיות הטעונים חיזוק.