התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית-הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לבטל את החלטת המועצה המקומית ערערה להפוך על פיהם את ההחלטות שקיבלה אותה מועצה בהנהגתו של ראש המועצה היוצא בעניינו של מזכיר המועצה ללא כל צידוק המניח את הדעת.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית-הדין האזורי לעבודה בבאר שבע לבטל את החלטת המועצה המקומית ערערה להפוך על פיהם את ההחלטות שקיבלה אותה מועצה בהנהגתו של ראש המועצה היוצא בעניינו של מזכיר המועצה ללא כל צידוק המניח את הדעת.

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא,דפנה קירו-כהן, ונדאל חאיק עתרה בבית-הדין האזורי לעבודה בבאר שבע על מעשיה של המועצה בראשות ראש המועצה הנבחר מר דוד בונפלד אשר בחרו, מסיבותיהם שלהם, להעדיף שיקולים בלתי סבירים ובלתי ענייניים על פני האינטרס הציבורי.
המועצה בהנהגת בונפלד החליטה להפוך על פיהם את ההחלטות שקיבלה אותה מועצה בהנהגתו של הראש היוצא בעניינו של מרג'אסר אבו עראר מנהל כ"א ומזכיר המועצה ללא כל צידוק המניח את הדעת.
ראשית המעשה, במאמצים אינטנסיביים ומשמעותיים מצדה של המועצה לבחון ולבדוק את הטענות בדבר עבירות פליליות לכאורה – של גניבה, זיוף ומרמה והרפות אמונים- שעבר מזכיר המועצה.
המועצה ביקשה חוות דעת של רואי חשבון מומחים והגישה על בסיסן קובלנה מפורטת ומקיפה לבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות, שנתמכה על ידי 6 עדי תביעה רציניים.
אלא מה? עם כניסתו של ראש המועצה החדש-בונפלד לתפקידו, התחולל "מהפך", לא פחות, בעמדת המועצה כעת פועלת זו לביטול כל ההליכים שננקטו כנגד המזכיר ולוויתור על כל זכויותיה נגדו, ללא שבוררו ההאשמות לגופן או מבלי שהיה גילויים חדשים הרלבנטי לאישומים אשר יכולים לשמש צידוק לשינוי העמדה התמוה.
במסגרת זו חתמה המועצה עם המזכיר על הסכם סודי (!), במסגרתו היא מוותרת על כל זכויותיה בעניינו, תוך שהיא משיבה לו כל תפקידיו ושכרו. זאת, תוך הפרת חובתה לברר הטענות החמורות נגד מי שמכהן בתפקיד הבכיר ביותר מבין עובדי המועצה (שאינו נבחר ציבור)- בתפקיד מזכיר הנתבעת ומנהל כוח האדם אצלה, וזאת על אף היות הטענות נוגעות לליבת פעולתו זאת, תוך שהיא דורסת ברגל גסה את שורת החובות המנהליות המוטלות עליה, מרסקת את אמון הציבור, ומחוררת את האינטרס הציבורי.
בתביעתה מבקשת התנועה מבית הדין לשים קץ למצב בלתי נסבל זה, לעמוד על האינטרס הציבורי, ולהפיח רוח חיים באמון הציבור.
בדיון שנערך ב17 לאוגוסט 2011 החליט בית הדין בראשות השופט יוסף יוספי לאור הסכמת הצדדים לקיים דיון נוסף ב30 לאוגוסט ועד אז להקפיא את המצב הקיים והוא : מר ג'אסר אבו עראר ימשיך לכהן בתפקידו כפי שהוא עושה היום לאחר שחלק מסמכויותיו הוחזרו לו באוקטובר 2010 וחלק הוחזרו לו לאחר חתימת ההסכם המדובר. עם זאת יתר חלקי ההסכם לא יישומו -ביטול הקובלנה שהוגשה נגדו ע"י המועצה לבית הדין המשמעתי והתובענה שהגיש לבית הדין לעבודה ולא ישולמו לו הכספים שהגיעו לו כשכר בתקופת ההשעיה.