התנועה לאיכות השלטון מבקשת להעביר אליה ולפרסם את המלצות הביניים של ועדת הריכוזיות ואת כל התשתית העובדתית שנפרסה בפני הוועדה ולהופיע בפניה בשלב השימוע לאחר פרסום מסקנות הוועדה.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת להעביר אליה ולפרסם את המלצות הביניים של ועדת הריכוזיות ואת כל התשתית העובדתית שנפרסה בפני הוועדה ולהופיע בפניה בשלב השימוע לאחר פרסום מסקנות הוועדה.
התנועה מתכוונת לנצל את זכות הטיעון בפני הוועדה לאחר פרסום מסקנות הביניים ולאחר הבנת משמעותן והשלכותיהן על המשק. לכן בכדי שהתנועה תוכל למצות את זכות הטיעון בצורה נאותה, מבקשת התנועה משר האוצר, נגיד בנק ישראל וחברי הוועדה להעביר לידיה כמו גם להביא לידיעת הציבור את כל התשתית העובדתית אשר נפרשה בפני הוועדה בבואה לקבל את מסקנות הביניים.
מכתבו של יו"ר התנועה עו"ד אליעד שרגא בעקבות הפרסומים בתקשורת לפיהם הוועדה להגברת התחרותיות במשק סיימה את השלב העיקרי בעבודתה והגישה אתמול את המלצות הביניים לשר האוצר ולנגיד בנק ישראל.
לאור חשיבותה של עבודת הוועדה ומרכזיות וחיוניות הנושא שבו היא עוסקת, ולאור השלכות הרוחב הנלוות, סבורה התנועה כי פרסום המלצות הביניים, וכן חשיפת תהליך העבודה של הוועדה, הינו בעל חשיבות עליונה.
נושא עבודת הוועדה הינו בעל משמעות ציבורית גדולה ביותר, ועשויה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת על מבנה המשק כולו, כפי שצוטט שר האוצר בתקשורת הבוקר: "המסקנות של ועדת הריכוזיות יהיו נקודת ציון היסטורית בכלכלת ישראל, בכוחה לגרום לשינוי אמיתי ויסודי במערכת הכלכלה הישראלית". השלכות מסקנות הוועדה עשויות להשפיע על כיסו של כל אזרח במדינת ישראל. לפיכך חשוב מאוד לשתף את הציבור ככל שניתן בתהליך העבודה של הוועדה, במסקנותיה ובדרך שבה הגיעה אליהן.
לעבודת הוועדה עשויה להיות גם השפעה ניכרת על אילי ההון והיא עשויה להיות נתונה ללחצים כבדים, וגם מסיבה זו ישנה חשיבות קריטית לשקיפות תהליך עבודת הוועדה.
במצגת שפרסמה הוועדה לפני מספר חודשים נכתב כי הוועדה קיבלה 25 ניירות עמדה מארגונים ומאנשים פרטיים, קיימה 15 דיונים במליאה ודיונים רבים בצוותים מצומצמים, ושמעה 20 דוברים, ביניהם מומחים ואנשי אקדמיה, נציגי מגזר שלישי וארגונים וגופים המייצגים בעלי עניין. אנו סבורים כי שיתוף הציבור בעמדות ששמעה הוועדה ובדרך קבלת החלטותיה, הינו בעל חשיבות עליונה.
התנועה לאיכות השלטון הופיעה פעמיים בפני ועדת הריכוזיות ושטחה את משנתה הכלכלית, החברתית והמשילותית לגבי סוגיית הריכוזיות. אי לכך, בכוונת התנועה לנצל את זכות הטיעון בפני הוועדה לאחר פרסום מסקנות הביניים ולאחר הבנת משמעותן והשלכותיהן על המשק.
מאחר ואין זכות טיעון בלי זכות עיון, לכן בכדי שהתנועה תוכל למצות את זכות הטיעון בצורה נאותה, מבקשת התנועה משר האוצר, נגיד בנק ישראל וחברי הוועדה להעביר לידיה כמו גם להביא לידיעת הציבור את כל התשתית העובדתית אשר נפרשה בפני הוועדה בבואה לקבל את מסקנות הביניים.
התנועה מבקשת לפרסם, כמו גם להעביר לאלתר לידי התנועה, את מסקנות הביניים של הוועדה, פרוטוקולי הדיונים המלאים שלה, וכן רשימת ניירות העמדה שקראה הוועדה, הדוברים שהופיעו בפניה ועמדותיהם, כדי שיועמדו לעיון הציבור והתנועה באופן מיידי.
כאמור, התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת כי נציגה יופיע בפני הוועדה בשלב השימוע. התנועה סבורה כי מומחיות התנועה ופעילותה הענפה בנושא עשויים לתרום להמשך עבודת הוועדה.