כיצד לבקר התנהלות שלטונית קלוקלת- יוסי יעלי

כדי שבקורת תהיה אפקטיבית יש להפנות אותה אל מישהו מסוים שיכול לתקן אותה ולא לנסח בקורת כוללנית אנונימית אנשים רבים ( בציבור ובתקשורת הממוסדת ) נוהגים לעתים קרובות להתיחס בבקורת קשה להתנהלות שלטונית קלוקלת של גוף זה או אחר, אולם אם הבקורת אינה ממוקדת למקום הנכון, אז היא מאפשרת לבעל ההתנהלות הקלוקלת להתחבא מאחרי הגוף הרחב שהוא משתייך אליו, ובכך להתחמק מבקורת עליו וגם להתחמק מאחריות למעשיו.

להמשך קריאה כיצד לבקר התנהלות שלטונית קלוקלת- יוסי יעלי

התנועה לאיכות השלטון במכתבה לשר להגנת הסביבה בעניין מועמדותו של מר שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים: מינוי חבר מרכז ליכוד מותנה בהוכחת כישורים מיוחדים !!

התנועה לאיכות השלטון במכתבה לשר להגנת הסביבה בעניין מועמדותו של מר שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים: מינוי חבר מרכז ליכוד מותנה בהוכחת כישורים מיוחדים !! מכתבה של התנועה נשלח…

להמשך קריאה התנועה לאיכות השלטון במכתבה לשר להגנת הסביבה בעניין מועמדותו של מר שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים: מינוי חבר מרכז ליכוד מותנה בהוכחת כישורים מיוחדים !!

לאור העדרותם של שרי ממשלה באזכרות ממלכתיות לחללי מלחמת יום הכיפורים פנתה התנועה לאיכות השלטון למזכיר הממשלה ולמבקר המדינה לבחון התנהלות השרים במקרים אלו ולפעול להסדרת נהלים בנושא

לאור העדרותם של שרי ממשלה באזכרות ממלכתיות לחללי מלחמת יום הכיפורים פנתה התנועה לאיכות השלטון למזכיר הממשלה ולמבקר המדינה לבחון התנהלות השרים במקרים אלו ולפעול להסדרת נהלים בנושא מכתבה של…

להמשך קריאה לאור העדרותם של שרי ממשלה באזכרות ממלכתיות לחללי מלחמת יום הכיפורים פנתה התנועה לאיכות השלטון למזכיר הממשלה ולמבקר המדינה לבחון התנהלות השרים במקרים אלו ולפעול להסדרת נהלים בנושא

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול מינויו של יוסף שאגאל כשגריר ישראל בבלארוס בפטור ממכרז, נוכח ניגוד העניינים בו מצוי שר החוץ, הוא הגורם הממנה, בשל ההליך הפלילי המתנהל כנגד שר החוץ גם בבלארוס. עוד טענה התנועה כי עיתוי המינוי מעלה את החשש שמדובר באתנן פוליטי לליברמן, לצורך קבלת תמיכת שרי מפלגתו באישור עקרונות דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי בראשות פרופ' טרכטנברג.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול מינויו של יוסף שאגאל כשגריר ישראל בבלארוס בפטור ממכרז, נוכח ניגוד העניינים בו מצוי שר החוץ, הוא הגורם הממנה, בשל ההליך הפלילי המתנהל כנגד…

להמשך קריאה התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ לביטול מינויו של יוסף שאגאל כשגריר ישראל בבלארוס בפטור ממכרז, נוכח ניגוד העניינים בו מצוי שר החוץ, הוא הגורם הממנה, בשל ההליך הפלילי המתנהל כנגד שר החוץ גם בבלארוס. עוד טענה התנועה כי עיתוי המינוי מעלה את החשש שמדובר באתנן פוליטי לליברמן, לצורך קבלת תמיכת שרי מפלגתו באישור עקרונות דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי בראשות פרופ' טרכטנברג.

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ תוסדר זכות השאילתא לחברי מועצות אזוריות בדומה לזכות המוסדרת במועצות המקומיות ובעיריות.

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ תוסדר זכות השאילתא לחברי מועצות אזוריות בדומה לזכות המוסדרת במועצות המקומיות ובעיריות. התנועה לאיכות השלטון ועשהאל ידעי חבר המועצה האזורית שפיר עתרו לבג"צ באמצעות…

להמשך קריאה בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ תוסדר זכות השאילתא לחברי מועצות אזוריות בדומה לזכות המוסדרת במועצות המקומיות ובעיריות.

תגובה למאמרים: לכבוד ראש הממשלה(שימי קדוש) ומכתב לעם ומהיגיו(נועם אולשנקה)- יורם טדסקי

שוקי לבנון שלום אותי מאוד מקומם פרסום שני מאמרים:אחד בשם מחאת האוהלים (שימי קדוש). ואחד בשם מחאת הרופאים (נועם אולשינקה). שניהם מסתכלים רק על עצמם ולא מעניין אותם שאר הצרכים של המדינה.

להמשך קריאה תגובה למאמרים: לכבוד ראש הממשלה(שימי קדוש) ומכתב לעם ומהיגיו(נועם אולשנקה)- יורם טדסקי

ועדת טרכטנברג משכתבת את ההיסטוריה-ד"ר מאיר גלבוע

גיא רולניק כותב במוסף השבועי של דה מרקר כי טרכטנברג "כתב מחדש את ההיסטוריה הכלכלית של ישראל בשנים האחרונות". עיון בדו"ח מראה שטרכטנברג כותב מחדש גם את ההיסטוריה הכללית של ישראל, ולא רק לא מדייק בעובדות, אלא גם מטעה. טעות זו מעידה על כך שהוא והוועדה שעמד בראשה לא היו עצמאיים, כפי שהוא טוען, אלא נכנעו לתכתיבים של הממנים אותם. לבלוג "הרמת מסך"

להמשך קריאה ועדת טרכטנברג משכתבת את ההיסטוריה-ד"ר מאיר גלבוע

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה "קו הטוהר" – המרכז הבינתחומי בהרצליה עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה כי היועץ לעניינים הנדסיים לשעבר בהוד השרון, מר שמואל לוי, ישיב לעירייה את הכספים שקיבל עבור "שעות הניהול", אשר קיבל בניגוד מוחלט להוראות ההסכמים שנחתמו בינו ובין העירייה.

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה "קו הטוהר" – המרכז הבינתחומי בהרצליה עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה כי היועץ לעניינים הנדסיים לשעבר בהוד השרון, מר שמואל לוי, ישיב…

להמשך קריאה התנועה לאיכות השלטון והקליניקה "קו הטוהר" – המרכז הבינתחומי בהרצליה עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בדרישה כי היועץ לעניינים הנדסיים לשעבר בהוד השרון, מר שמואל לוי, ישיב לעירייה את הכספים שקיבל עבור "שעות הניהול", אשר קיבל בניגוד מוחלט להוראות ההסכמים שנחתמו בינו ובין העירייה.

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות הוועדה לחיוב אישי הפועלת במשרד הפנים.

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות…

להמשך קריאה התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות הוועדה לחיוב אישי הפועלת במשרד הפנים.

אמנה עסקית חברתית -ד"ר אריה דביר

בימים אלה בהם המושג צדק חברתי הופך ליותר מסתם מטבע לשון, חשבתי שנכון יהיה לבחון דרכים ליצירת אמנה חברתית עסקית בין בעלי העסקים לבין העובדים. את הרעיון שאבתי מהפרסום של קפה דה-מרקר לקראת כנס ישראל 2021 ואני נענה לאתגר ומציע דרך אפשרית. למאמר בדה מרקר קפה :

להמשך קריאה אמנה עסקית חברתית -ד"ר אריה דביר