התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות הוועדה לחיוב אישי הפועלת במשרד הפנים.

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרו בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות הוועדה לחיוב אישי הפועלת במשרד הפנים.

התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון עתרה בעתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, דפנה קירו-כהן ונדאל חיאק בדרישה כי על הממונה מטעם משרד הפנים על העמדת מידע לרשות הציבור, להמציא את המידע אודות הוועדה לחיוב אישי הפועלת במשרד הפנים, לרבות התיקים הממתינים כעת להמלצת הוועדה לחיוב אישי, התיקים הממתינים כעת להמלצת מנכ"ל משרד הפנים והתיקים הממתינים כעת להחלטת שר הפנים, ולגבי כל אחד מהתיקים האמורים מבקשות התנועה והקליניקה לדעת: מתי הגיע התיק לטיפול הגוף המטפל בו כעת, מתי צפוי שלב הטיפול הנוכחי להסתיים, ומה הסיבה למשך הזמן שאורך הטיפול בתיק.
.בדו"ח מבקר המדינה לשנת 2010 נחשפו ליקויים רבים הן בעבודת היחידה והוועדה לחיוב אישי, שמטרתה לבחון את פעילותם של נבחרי ציבור ועובדים בשלטון המקומי אשר קיים חשד כי גרמו להוצאות שלא כדין תוך גרימת פגיעה בקופה הציבורית, והן בעבודת משרד הפנים בתחום החיוב האישי. ממצאיו של הדו"ח חשפו שלל ליקויים בפעילות הוועדה, ועתירה זו ניסתה להניע את תהליך תיקון הליקויים.
עיקרון גילוי המידע הינו זכות בסיסית וכלי לעיצוב התנהגות ראויה של הרשות הציבורית. הוא מאפשר ביקורת ציבורית, מגביר את אמון הציבור ברשויות השלטוניות ומחזק את מבנה המשטר והממשל. נגישות רבה יותר למידע תסייע לקידומם של ערכים חברתיים כגון שוויון, שלטון החוק ואמון הציבור. כל אלה נועדו להבטיח את שקיפות השלטון שהיא מסימניה המובהקים של חברה דמוקרטית.
סירובם של משרד הפנים וגב' מיכל גולדשטיין, הממונה על העמדת מידע לרשות הציבור מטעם משרד הפנים, להמציא את המסמכים המבוקשים מונע מן התנועה לאיכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון כל אפשרות לעקוב אחר הליקויים ותיקונם, וכמו כן מסכל כל אפשרות לביקורת ציבורית על פעילות משרד הפנים. סירוב זה מעלה חשש כי בכוונתם למנוע המצאת מסמכים ונתונים ציבוריים ממדרגה ראשונה, בכדי להתחמק מהתמודדות עם הביקורת הציבורית שמידע זה עלול לעורר.
התנהלותם של משרד הפנים וגב' מיכל גולדשטיין בניגוד לכללי המנהל התקין, והסירוב למסור את המידע האמור, פוגעת קשות, עד כדי מאיינת את אמון הציבור ונבחריו. חובתה של הרשות המנהלית להעמיד לעיני הציבור את המידע שברשותה נגזרת ממעמדה של הרשות כנאמן המחזיק במידע בנאמנות עבור הציבור כולו.
התנועה למען איכות השלטון והקליניקה לקידום איכות השלטון מבקשות בעתירה זו לחייב את משרד הפנים ואת גב' מיכל גולדשטיין לפעול בהתאם לחוק חופש המידע ולהמציא את המידע אשר כבר ביקשו לקבל לפני יותר משלושה חודשים ולאחר שעשו את כל המוטל עליהן על-פי דין למיצוי ניסיונן לקבל את המידע שלא באמצעות בית המשפט.