בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ תוסדר זכות השאילתא לחברי מועצות אזוריות בדומה לזכות המוסדרת במועצות המקומיות ובעיריות.

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ תוסדר זכות השאילתא לחברי מועצות אזוריות בדומה לזכות המוסדרת במועצות המקומיות ובעיריות.

התנועה לאיכות השלטון ועשהאל ידעי חבר המועצה האזורית שפיר עתרו לבג"צ באמצעות למתן צו על תנאי המורה לשר הפנים לנמק מדוע לא יפעל לתיקון והשוואת הדין כך שתוסדר זכות שאילתא לחברי המועצות האזוריות בישראל, בדומה לזכות השאילתא המוסדרת לחברי מועצות מקומיות ועיריות. זאת, באמצעות תיקון צו המועצות המקומיות התקנת תקנה או באמצעות חוזר מנכ"ל, או בכל דרך אחרת העומדת לרשותו, וזאת לאור הפגיעה בשוויון, הפגיעה בתפקודם התקין של חברי מועצות אזוריות, הפרת האיזון הדמוקרטי בשלטון המקומי, והפגיעה במנגנון הביקורת והבקרה, הנגזרים ומתעצמים מהיעדר קיומה של זכות השאילתא לחברי המועצות האזוריות.
בתשובת המדינה לבג"ץ הובהר כי בעקבות הגשת העתירה נבחנה הסוגיה שהועלתה בעתירה פעם נוספת על ידי משרד הפנים, ומנכ"ל המשרד הנחה את אנשי המקצוע במשרד לפעול להסדרת מנגנון השאילתות במועצות האזוריות, באמצעות תיקון הצו, וזאת תוך מתן אפשרות למרכז המועצות האזוריות להביע עמדתו.
לאור התייחסותו גובש נוסח שהועבר לאישור משנה במשרד הפנים לשם קבלת אישורם לנוסח.
עד שיאושר הנוסח. על מנת לתת מענה מהיר לחבר מועצת שפיר עשאל ידעי שעתר לבג"צ בצוותא עם התנועה לאיכות השלטון. הנחה מנכ"ל משרד הפנים את הממונה על מחוז דרום לשוחח עם ראש המועצה שפיר בכדי לאפשר לידעי להגיש שאילתא לפנים משורת הדין ובכך במקביל לתיקון הצו תבוא הבעיה הנקודתית על פתרונה.