התנועה לאיכות השלטון במכתבה לשר להגנת הסביבה בעניין מועמדותו של מר שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים: מינוי חבר מרכז ליכוד מותנה בהוכחת כישורים מיוחדים !!

התנועה לאיכות השלטון במכתבה לשר להגנת הסביבה בעניין מועמדותו של מר שאול גולדשטיין למנכ"ל רשות הטבע והגנים: מינוי חבר מרכז ליכוד מותנה בהוכחת כישורים מיוחדים !!

מכתבה של התנועה נשלח בעקבות הפרסומים בתקשורת כי מר שאול גולדשטיין, לכאורה, חבר מרכז הליכוד נבחר על ידי וועדת האיתור, כמועמד לתפקיד מנכ"ל רשות הטבע והגנים.
התנועה כתבה, כי מבלי לפגוע בכבודו של מר גולדשטיין ומבלי להמעיט מכישוריו, נסיבות אלו במהותן, עלולות להביא לפגיעה באמון הציבור בהליך המינוי.
התפיסה הבסיסית של השירות הציבורי בישראל, שוללת מינויים פוליטיים במהותם, נוכח הנזק שגורמים הם לאינטרסים ציבוריים.
בחירת חבר מרכז המפלגה של השר הממנה, מחייבת בחינה התואמת את המתווה שנקבע בבג"צ התנועה (בג"ץ מוריס ניסן) לפיו:
"כי מועמד בעל זיקה לשר כשיר לעבור את תנאי הסף של 'כישורים מיוחדים' או 'כשירות מיוחדת' רק אם בשל כישוריו המיוחדים משקלה הסגולי של תרומתו לחברה [עמידר] להיות כה מכרעת, עד כי הדבר מצדיק לקחת את הסיכון הטבוע במינויו בשל קשריו עם שר משרי הממשלה. מכל מקום… אין די בקיום כישורים התואמים את תחומי הפעולה בחברה הממשלתית הנדונה, אם כישורים אלה אינם יוצאי דופן, 'מיוחדים'". [שם, עמוד 784].

לאור זאת מבקשת התנועה מהשר לאיכות הסביבה כי בבואו להכריע בעניין מועמדות זו, ייתן משקל ראוי לאמון הציבור בשירות הציבורי ויבחן את שאלת הכשירות המיוחדת.
כן, מבקשת התנועה את פירוט נימוקי הבחירה; ובפרט, נוכח זיקתו הפוליטית של מר גולדשטיין לגורמים הממונים, מבקשת התנועה לברר מהן הכישורים המיוחדים של מר גולדשטיין לתפקיד מנהל רשות הטבע והגנים, עליהם הצביעו הוועדה לבדיקת מינויים וכן ועדת האיתור.
התנועה מציינת כי לפני קרוב לחודשיים, במהלך עבודת וועדת האיתור למנכ"ל רשות הטבע והגנים, פנתה אל השר ארדן על רקע, פניה שהתקבלה בתנועה בעניין ובמקביל פנתה למבקר המדינה.