בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"צ תפרסם וועדת הריכוזיות את פרוטוקולי דיוני הוועדה אשר בהם הובאו בפניה עמדות הציבור ואת ניירות העמדה שהוגשו לה.

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"צ תפרסם וועדת הריכוזיות את פרוטוקולי דיוני הוועדה אשר בהם הובאו בפניה עמדות הציבור ואת ניירות העמדה שהוגשו לה.
כך הודיעה המדינה לבג"ץ באמצעות עוה"ד דנה בריסקמן הממונה על ענייני הבג"צים בפרקליטות המדינה
השקיפות היא נשמת אפו של המאבק החברתי!!!

בהודעה שהוגשה לבג"ץ בתגובה לעתירת התנועה מציינת עו"ד בריסקמן, כי התשתית העובדתית של עבודת הוועדה, אותה בקשה התנועה בעתירתה לפרסם, נחשף במסגרת טיוטת הדו"ח המלא שפורסם לאחר הגשת העתירה וחלק אחר יפורסם באתר האינטרנט "לאור בקשת העותרת".
התנועה עתרה לבג"צ לפני חודש להוצאת צו על תנאי המורה לוועדה להגברת התחרותיות במשק (וועדת הריכוזיות) וליו"ר הוועדה מר חיים שני לנמק מדוע לא יחשפו בפני הציבור בכלל והתנועה בפרט את כל התשתית העובדתית, שהונחה בפני הועדה במהלך עבודתה וגיבוש מסקנות הביניים ובכלל זה:
1. פרוטוקולי הדיונים המלאים של הוועדה;
2. רשימת ניירות העמדה שקראה הוועדה;
3. רשימת הדוברים שהופיעו בפניה ועמדותיהם;
4. נתונים שנאספו על ידי הוועדה ו/או מטעמה
;5. חישובים שהוכנו על ידי הוועדה ו/או מטעמה;
6. חוות דעת מקצועיות שהוגשו, ובפרט חוות הדעת ו/או מסמכים שהגיש פרופ' אריה בבצ'וק.
כל זאת, כדי לאפשר לציבור לעמוד על השיקולים והנימוקים שעמדו בבסיס המלצות הועדה ולחוות דעתו על ההכרעות שקיבלה ולקיים דיון ציבורי אודות מסקנות הועדה והמלצותיה, נוכח חשיבות העניינים בהם עוסקת הוועדה והשלכותיהם על הציבור. וכן כדי לאפשר לציבור בכלל ולתנועה בפרט לממש את זכות הטיעון שלה בפני הוועדה לקראת פרסום הדוח הסופי.
בפני הוועדה הופיעו גופים המייצגים אינטרסים שונים ובהם אינטרסים של שליטי הון מחד ומאידך התנועה למען איכות השלטון שטענה כנגד הריכוזיות – לפירוק פירמידות השליטה, הפרדה בין החזקות ריאליות לפיננסיות ומניעת גרעיני שליטה בבנקים.
התנועה מייחסת חשיבות רבה לפרסום העמדות שהוצגו בפני הוועדה והנתונים העובדתיים שהוצגו בפניה.
לעבודת הוועדה השפעות ארוכות טווח על המשק הישראלי ועל גופים עתירי ממון וכוח. על כן נדרשת, מעורבות אזרחית מעמיקה בתהליך קבלת ההחלטות של הועדה, וזאת על בסיס התשתית העובדתית ובחינת שיקוליה בהגעתה למסקנות השונות.
הוועדה מונתה לעסוק בנושא שבו כרוכים אינטרסים משמעותיים של הון ועצמה כלכלית ופוליטית, נושא שבטבעו אינו קל לעיסוק ומזמין לחצים כבדים, פיתויים והשפעות. הוועדה עשויה להיות נתונה ללחצים כבדים, וגם מסיבה זו ישנה חשיבות קריטית למעורבות הציבורית ולשקיפות תהליך עבודת הוועדה.