התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבדוק את נכונות הפרסומים לפיהם רפי איתן הצטרף לפגישות רשמיות של נשיא אוגנדה עם ראש הממשלה ונשיא המדינה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה לבדוק את נכונות הפרסומים לפיהם רפי איתן הצטרף לפגישות רשמיות של נשיא אוגנדה עם ראש הממשלה ונשיא המדינה.
וככל שהפרסומים נכונים לבדוק כיצד איש עסקים פרטי מצליח לזמן עצמו לפגישות בהשתתפות ראשי המדינה, לכאורה לשם קידום עסקיו הפרטיים ומבלי שיוזמן אליהן ע"י גורם רשמי כלשהו.
מכתבה של התנועה בעקבות הפרסומים מהם עולה הטענה לכאורה כי השר לשעבר מר רפי איתן הצטרף לפגישות רשמיות שערך נשיא אוגנדה עם ראש הממשלה ונשיא המדינה בעת ביקורו של נשיא אוגנדה בשבוע שעבר, זאת על אף שאינו נושא בתפקיד רשמי מטעם המדינה ולמרות שלא הוזמן לפגישות אלה ע"י שום גורם רשמי. ע"פ הפרסומים עולה חשש, לכאורה, כי איתן ניסה לקדם בפגישות אלה את עסקיו האישיים.
התנועה סבורה, כי על המבקר לבדוק את נכונות הפרסומים, וככל שהם נכונים לבדוק כיצד זה מצליח איש עסקים פרטי כאיתן לזמן עצמו לפגישות בהשתתפות ראשי המדינה, לכאורה לשם קידום עסקיו הפרטיים ומבלי שיוזמן אליהן ע"י גורם רשמי כלשהו, וכיצד זה כשלו, לכאורה, מנגנוני הבקרה והסינון שאמורה להפעיל המדינה במקרים כאלו.
מר איתן טוען, כך עולה מן הפרסומים, כי הוא הוזמן לפגישות ע"י נשיא אוגנדה, אותו הוא מכיר מזה שנים. עם זאת, מר איתן מודה, לכאורה, כי הוא עצמו התקשר לראש הממשלה ולנשיא המדינה וביקש להצטרף לפגישות. ע"פ הפרסום, בבית הנשיא מאשרים את הדברים, ומספרים כי החליטו להיענות בחיוב לבקשה.מהפרסומים עולה כי מר איתן בוחן בימים אלה הקמת מיזמים עסקיים באוגנדה, כגון חוות לגידול בקר. מר איתן, לכאורה, אף מאשר את הדברים בגוף הפרסום.
התנועה סבורה כי ככל שיש אמת בפרסומים, יש טעם לערוך בדיקה אודות פרטיה של פרשה זו. בין השאר יש לבדוק כיצד זה נוצר מצב שבו יכול מר איתן, שהינו איש עסקים פרטי, לקוות שבהרמת טלפון פשוטה יוכל להצטרף לפגישות שעורכים ראש הממשלה ונשיא המדינה עם נשיא מדינה זרה – כאמור, ככל הנראה במטרה לקדם את עסקיו הפרטיים.
לפי הפרסומים מר איתן לא נכח בפגישות מתוקף תפקיד רשמי מטעם המדינה. על כן, ההיענות לבקשתו צריכה לכל הפחות להדליק נורה אדומה באשר לאופן שבו מוכנסים אזרחים מן השורה בסוד ענייני הציבור, אף במקרים שבהם מטרתם המוצהרת הינה קידום עסקיהם הפרטיים, ובאשר לאופן שבו נוקטים ראשי המדינה איפה ואיפה בקידום ענייניהם של אזרחים מסוימים.