בעקבות מאבק משפטי ממושך של התנועה לאיכות השלטון החליטה וועדת הכספים של עיריית תל אביב שלא לגבות תשלום ממארגני עצרות קטנות בתל אביב על השימוש בשטח הציבורי

בעקבות מאבק משפטי ממושך של התנועה לאיכות השלטון החליטה וועדת הכספים של עיריית תל אביב שלא לגבות תשלום ממארגני עצרות קטנות בתל אביב על השימוש בשטח הציבורי
כמו כן, החליטה וועדת הכספים שלא לגבות יותר תשלום מראש ע"פ אומדן עלויות שהגיע לסך של אלפי שקלים, אלא חישוב פר אירוע ולא לגבות תשלום רק לאחר האירוע ובהתאם לתחשיב מדויק של ההוצאות העודפות שנגרמו לעירייה.
התנועה לאיכות השלטון עתרה בשנת 2005 לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב בעקבות דרישת עיריית תל אביב לשלם לה 19,000 שקל עבור הכנת מיצג של כסאות ריקים בכיכר רבין במחאה על חוק הג'ובים. בית המשפט דחה את העתירה וקבע כי לעירייה יש זכות לדרוש "הוצאות ממשיות" ואף חייב את התנועה בהוצאות משפט. מאז ניהלה התנועה מאבק משפטי ממושך וערערה לבית המשפט העליון, בטענה שגביית התשלום אינה חוקית ופוגעת בחופש הביטוי. בדיון בבית המשפט כינתה הנשיאה בייניש את דרישת התשלום כ"מוזרה".
בעקבות הערות בית המשפט ועמדת היועמ"ש בדיונים שנערכו עם הצדדים, הבינה העירייה שאין מנוס משינוי הנהלים בכלל כך שעיריית תל אביב לא תחייב יותר את מארגני העצרות בעיר להעביר לה תשלום מראש לפי מספר המשתתפים באירוע ,אלא תגבה תשלום לאחר האירוע ובהתאם להוצאות שיהיו לה מעבר לפעילותה השוטפת בו. העירייה לא תגבה תשלום ממארגני אירועים בהם ישתתפו פחות מ5000 איש.
החלטה זו טרם אושרה ע"י מועצת העיר, וכן טרם פורסמו התעריפים לפיהם ייחשב החיוב בהוצאות העודפות שנגרמו לעירייה. עוד יצוין כי טרם נמסרה עמדת היועמ"ש בענייו ו- או הכרעת בית המשפט העליון.
מכל מקום , ולעת הזו, התנועה עומדת על עתירתה ותמשיך לפעול כנגד פגיעה בזכות יסוד בסיסית היא הזכות לחופש הביטוי והזכות להפגנה.