תגובת התנועה לאיכות השלטון על הפרסומים בנוגע להדרת נשים בטקס אבירי איכות השלטון

תגובת התנועה לאיכות השלטון על הפרסומים בנוגע להדרת נשים בטקס אבירי איכות השלטון

* בראיון לתחנת רדיו חרדית התבטא דובר התנועה כי השנה הוחלט לא להזמין זמרת ליום איכות השלטון מתוך התחשבות באבירים החרדיים שקיבלו את אות אביר איכות השלטון – הנושא פורסם בהבלטה לאחר מכן בחדשות ערוץ 2 ובמספר עיתונים. הדברים נאמרו ע"י הדובר במסגרת ראיון לתחנת רדיו חרדית ולא במסגרת הודעת דוברות רשמית ונאמרו על ידו בטעות.

* לעולם לא התקבלה ולא תתקבל בהנהלת התנועה החלטה שיש בה משום משמעות של 'הדרת נשים' והנושא כלל לא נמצא במערכת השיקולים של התנועה ומנוגד לחלוטין לערכים אותם התנועה מייצגת ואף לא התקבלה בקשה ברוח זאת ממקבלי האות החרדים.

*הבחירה באמנים ביום איכות השלטון נעשית ע"י חברת ההפקה ומשיקולים אומנותיים בלבד של האירוע – ההחלטה התקבלה שלושה חודשים לפני האירוע, עוד לפני שנושא הדרת הנשים היה בכלל בדיון ציבורי (כך למשל בשנה שבה זכה ח"כ אמנון כהן מש"ס באות אביר איכות השלטון, הופיעה בזמן הטקס רוחמה רז ובמופע האומנותי בסיום הטקס הופיעה ריטה ויש דוגמאות נוספות). ומכאן כי התנועה לא הדירה נשים בעבר, לא הדירה נשים בטקס הנוכחי ומובן מאליו שלא תבצע הדרת נשים בטקסים בעתיד – הדבר מנוגד לערכים ולעקרונות שלנו.

*ניתן לבדוק את מכלול הנושאים אליהם מתייחסת התנועה, ולבחון האם הנושא של הדרת נשים מתיישב, להערכתכם כעניין העשוי להתבצע על ידי התנועה – מספר דוגמאות למאבקים שאנחנו מנהלים: החל במאבק רב השנים נגד חוק טל, העתירה להפסקת חלוקת כספים לתלמודי תורה ללא בסיס חוקי ובתקופה האחרונה מאבק להסרת שלטים שיש בהם כדי לבזות ולהשפיל נשים בערים מרכזיות.

*מונתה ועדת בדיקה שתסקור את מכלול הגורמים שהובילו לטעות בפרסום כדי להגיש מסקנות והמלצות להנהלה על הפקת לקחים.

התנועה לאיכות השלטון מתנצלת בפני מי שנפגע באופן אישי מהפרסום השגוי הזה.