שיטה מלוכלכת שאסור לקבלה- שולה פוקס

שיטה מלוכלכת שאסור לקבלה- שולה פוקס
בפעמים רבות שבהן טיילתי בעולם, נשאלתי על ידי אנשים שאינם יודעים הרבה על מדינת ישראל, האם היא מדינה דמוקרטית. השאלה הזו תמיד מכה בי בתדהמה, פעם אחר פעם, אולי משום שנדמה לי שאין אדם בעולם שאינו יודע על מדינת ישראל, מדינה שתמיד נמצאת בזירה התקשורתית ובעיקר משום שעצם השאלה מעלה אצלי שאלות ואולי קצת מהווה עבורי מכה מתחת לחגורה.
* שולה פוקס מתנדבת במחלקת ארגון וחברים בתנועה
למאמר בדה מרקר קפה
http://cafe.themarker.com/post/2428694/

לא פעם, נתקלנו במדינת ישראל בתופעות של קומבינות, פרוטקציות, מינויים וסידורים מיוחדים – זוהי שיטה מלוכלכת שאסור לקבלה ושאינה יכולה להתקיים במדינה דמוקרטית ומתקדמת.

התנועה לאיכות השלטון פועלת רבות על מנת למנוע תופעות מכוערות אלו וכך עשתה גם השבוע כאשר בפנייה לראש הממשלה, ליו"ר הכנסת ולחברי ועדת חוקה, חוק ומשפט – הביעה התנגדות תקיפה לשורת החוקים שיש בהם פגיעה חמורה במעמדו של בית המשפט העליון, בצביון הדמוקרטי של מדינת ישראל ובעקרון הפרדת הרשויות תוך חקיקה אישית שמטרתה להשיג השפעה יתרה לפוליטיקאים על אופן מינוי השופטים בבית המשפט העליון.

החוקים אשר מטרתם לקדם חקיקה אישית שיש בהם כדי להשיג לפוליטיקאים השפעה ישירה ואישית על זהות השופטים בבית המשפט העליון (חוק גרוניס, חוק ועדות השופטים) – חוקים אשר יש בהם כדי לפגוע קשות בעקרון הפרדת הרשויות ובדמוקרטיה הישראלית ויש בהם כדי לפגוע פגיעה של ממש באמון של הציבור הישראלי בכנסת.

אסור לאשר חוקים אשר יהוו יריית פתיחה לשינוי חקיקתי תכוף, שיבוסס על אידיאולוגיה זמנית וחולפת גם ראש הממשלה שתומך בהצעות החוק הללו, ראוי כי יזכור את מורשתו של מנחם בגין שהגן בצורה נחרצת על מעמדו ועצמאותו של בית המשפט העליון, וזכורה גם הצהרתו של בגין 'יש שופטים בירושלים'

בסופו של דבר, מדובר בהצעות חוק תמוהות המערערות את אמון הציבור במערכת המשפטית והממשלתית – אי שמירה על עקרון הפרדת הרשויות פוגע בדמוקרטיה ועצם משמעותו מערער את היותנו מדינה דמוקרטית. על בית המשפט העליון ושופטיו להיות מוסד ממלכתי, א-פוליטי ואובייקטיבי.