בעקבות דו"ח מבקר המדינה ברשויות המקומיות פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר ישי בדרישה לקביעת הנחיות ברורות בכל הנוגע להגבלת הוצאות בזבזניות ופסולות של ראשי רשויות מקומיות

בעקבות דו"ח מבקר המדינה ברשויות המקומיות פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר ישי בדרישה לקביעת הנחיות ברורות בכל הנוגע להגבלת הוצאות בזבזניות ופסולות של ראשי רשויות מקומיות
התנועה סבורה כי הימנעות שר הפנים מהצבת נורמות שלטוניות ברורות וחדות בעניין משמעה פגיעה, בקופה הציבורית ובאמון הציבור ברשויות המקומיות.
התנועה פנתה לשר הפנים בעקבות דו"ח מבקר המדינה המתייחס להתנהלות לשכות ראשי הערים, כפי שנבחנה בדו"ח ולהמלצות הנוגעות למשרד הפנים. הדו"ח חשף שורה של ליקויים שונים בהתנהלותן של מספר לשכות ראשי רשויות מקומיות בכל הנוגע לאי קיומם של הכללים הבסיסיים של מינהל ציבורי תקין – חוקיות, חיסכון ושקיפות. בין היתר הובאו דוגמאות לבזבוז כספי ציבור מקומם: על לשכות מפוארות או על תשלום קנסות של נבחרי הציבור- משל הציבור צריך לשאת על חשבונו בעול הנהנתנות או ההתנהלות הקלוקלת של מי מהם. התנהלות בזבזנית וראוותנית על חשבון כספי ציבור אינה ראויה, בלתי תקינה מנהלית ופסולה מוסרית בכל רגע נתון. אולם, היא מקוממת עוד יותר בתקופה זו, בה הפערים החברתיים רק הולכים וגדלים, הקושי של האזרח הקטן רב וזעקתו גדולה.
התנועה דורשת לקבוע באופן מהיר הנחיות רלוונטיות ולקיים מנגנונים אפקטיביים לפיקוח על קיומן. בלשכות ראשי הרשויות המקומיות.כל הימנעות או גרירת רגליים בהקשר זה בהכרח פוגעת בקיומן של נורמות ראויות ברשויות המקומיות, בקופה הציבורית ובאמון הציבור ברשויות המקומיות.
בהינתן הנתונים הבלתי מחמיאים העולים מהדו"ח בכל הנוגע להתנהלותם של חלק מראשי הרשויות המקומיות במדינת ישראל ונוכח העובדה כי אין הסדרה של נורמות רלוונטיות על ידי משרד הפנים, מבקשת התנועה כי שר הפנים יטפל במהרה בנושא ויפעל להסדרת נהלים ברורים וסדורים אשר יקדמו נורמות שלטוניות ראויות.