הדרה ואלימות כלפי נשים בבית שמש

הדרה ואלימות כלפי נשים בבית שמש
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לעיריית בית שמש בדרישה לפעול מיידית ולהסיר כל שלט, אשר יש בו כדי להפלות, לבזות, להשפיל ולהגביל את חירות התנועה של נשים במקומות ציבוריים.

כמו כן, דורשת התנועה את התערבות שר הפנים ושר האוצר על מנת שיבוצעו מיידית פעולות נדרשות מצד עיריית בית שמש ובמידה שאינם נעשים יש להטיל על עיריית בית שמש עיצומים כספיים אפקטיביים על מנת שתפעל כך.
פניית התנועה לראש העיר בית שמש, מר משה אבוטבול, בעקבות הפרסומים על התנכלות כלפי נשים בעיר בית שמש הכוללת אלימות מילולית ופיזית, גידופים ויריקות וכן בעקבות פרסום נוסף על שלט המוצב במרכז העיר בית שמש ועליו הכיתוב באותיות קידוש לבנה: "הנשים מתבקשות לפנות למדרכה שמעבר לכביש שלא לעבור בסמיכות לבתי הכנסת ובוודאי שאין להתעכב על המדרכה! המשמשת מעבר לבאי בתי הכנסת".
פרסום זה מהווה פגיעה בכבודו של אדם, ביזויו והשפלתו וזאת בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המהווה את אחת מאבני היסוד של המשפט החוקתי במדינת ישראל, ומגן על כבודו של אדם באשר הוא אדם ומונע את ההגבלה על חירותו של אדם.
זאת ועוד, עולה החשד כי פרסום זה עלול להוות עבירה פלילית, לפי חוק העונשין. במכתבה לראש העיר טוענת התנועה כי תגובתו של ראש העיר למתרחש בעירו, כפי שפורסמה בתקשורת, אינה מספקת וחובתה של העירייה היא להילחם בתופעה ועליה לפעול לאלתר ובתקיפות להורדת שלט זה, וכל שלט אחר ברוח דומה ככל שישנם ברחבי העיר.
כמו כן ביקשה התנועה הבהרות מהעירייה האם קיבלה בקשה לאישור תליית השלט? האם העירייה אישרה ומימנה את תלייתו וכיצד העירייה פעלה עד עתה בנושא זה? במקביל, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר האוצר ולשר הפנים– במכתבנו אנו טוענים כי המחויבות לטיפול בתופעה אינה צריכה להיות מקומית גרידא. הישנות מקרים כגון אלו גורמת נזק לערכים חברתיים ולכן זאת היא מחויבות לאומית של ממשלת ישראל, ובפרט משרד האוצר ומשרד הפנים להילחם בתופעה. על העירייה לטפל בתופעה באופן מיידי, וככל שאינה פועלת כך, יש להטיל על עיריית בית שמש עיצומים כספיים אפקטיביים על מנת שתפעל כך.