דרישה להבהרת תשלומי משרד הביטחון לחברת הייעוץ מקינזי

דרישה להבהרת תשלומי משרד הביטחון לחברת הייעוץ מקינזי
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לשר הביטחון ולמנכ"ל משרד הביטחון בדרישה להבהרות בנוגע לתשלומי משרד הביטחון לחברת הייעוץ מקינזי, שנשכרה ללוות את הליך ההתייעלות בצה"ל.
כמו כן, נעשתה פנייה למבקר המדינה, לבדיקת הנושא, נוכח חשיבותו.

בפרסום היום בעיתון 'כלכליסט' בעניין תשלום משרד הביטחון לחברת הייעוץ מקינזי, נטען כי הצעת המחיר המקורית של החברה עמדה על 19.72 מליון ₪. בכתבה נטען, כי למרות זאת שילם לכאורה משרד הביטחון, עד כה, לחברת מקינזי כ – 100 מליון ₪.
התנועה סבורה כי התייעלות מערכת הביטחון בפרט, והמנגנונים הממשלתיים בכלל הינה משימה ברוכה וחיונית, אך גם היא חייבת להתבצע באופן תקין ויעיל.
כידוע, מצב נפוץ הוא, שחברות מגישות הצעות חסרות ולא ריאליות במכרז, זוכות במכרז על סמך ההצעה, ולאחר מכן מקבלות תשלום גבוה פי כמה, עקב אילוצים לכאורה בביצוע העבודה.
מבלי להעלות בשלב זה של טרם בדיקה,טענה כי זה המקרה גם כאן, נדרשת בדיקה מעמיקה של הליך קבלת ההחלטות בעניין זה, נוכח רוחבה של התופעה, חומרתה, פגיעתה בעקרונות המכרז ובשוויוניותו והעלויות שתופעה זו משיתה על קופת הציבור,
לפיכך דרשנו הבהרות ממשרד הביטחון ולקבל לידינו, מידע נחוץ לצורך בירור הטענות העולות בפרסום: המכרז הרלוונטי, הצעת חברת מקינזי למכרז, הצעות חברות אחרות למכרז (ללא חשיפת שם החברות). כמו כן, ביקשנו לקבל לידינו את פרטי החוזה שנחתם בין משרד הביטחון לחברת מקינזי, פירוט התשלומים שבוצעו עד כה לידי החברה ואת פרוטוקולי ההחלטות על התשלומים ונימוקיהם.
בנוסף, נעשתה פנייה למבקר המדינה, נוכח חשיבות הנושא והיקף התופעה, בה רשויות מתקשרות במכרזים ולאחר מכן משלמות פי כמה מהסכום המסוכם.