לבחון מחדש את המידתיות בשינוי טבלת ההנחות בארנונה

לבחון מחדש את המידתיות בשינוי טבלת ההנחות בארנונה
התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר הפנים לבחון מחדש את שינוי טבלת ההנחות בארנונה לפי מבחן ההכנסה, בשל חוסר מידתיות ביחס לקבוצות אוכלוסיה שונות ומתוך אחריות לתקציבי הרשויות המקומיות.

בעקבות הפרסום כי שר הפנים החליט לאמץ את המלצות ועדת קהת לבחינת ההנחות והפטורים בארנונה, התנועה מברכת את יוזמתו של השר לבחון מחדש את נושא ההנחות והפטורים, עם זאת התנועה סבורה כי ההנחות והפטורים צריכים להיות מידתיים, וצריכים לתגמל את האוכלוסיות אשר נושאות בנטל במדינת ישראל. לא בלבד שהצעה זו איננה מטיבה עם מעמד הביניים אשר נושא בנטל במדינת ישראל, אלא היא אף מנציחה אותו והיא בבחינת נזיד עדשים כלפי מעמד הביניים.
בפנייתה לשר הפנים, כותבת התנועה כי אנו סבורים שהעלאת מבחני ההכנסה כך שסף ההכנסה למשפחה זכאית להנחה יועלה בכ- 25% אינו מידתי! לא יעלה על הדעת שאוכלוסיית משרתי המילואים, אוכלוסייה קטנה אשר נושאת בנטל כבד במדינת ישראל תקבל הטבה נמוכה של 5% בתשלום הארנונה בלבד, בעוד שסף ההכנסה למשפחה יעלה ב- 25%.
בנוסף, לפי פרסומים שונים, ראשי רשויות מקומיות הביעו את דעתם כי טבלת ההנחות החדשה עלולה להסתכם באובדן רווחים לרשויות המקומיות בסכום מצטבר של כמיליארד שקל ומכאן עולה החשש כי ההנחות, מצד אחד, ייטיבו בכמה שקלים עם כיסו של האזרח, אך מצד שני יגרמו לו להוצאות כבדות – המשמעות של ההטבות החדשות היא שרוב המשפחות אשר ייהנו מהן אינן משפחות ממעמד הביניים אשר נושא בנטל בחברה הישראלית.
מהסיבות המפורטות לעיל, ביקשה התנועה את התייחסותו של שר הפנים לבחינה מחדש של טבלת ההנחות בארנונה.