התנועה לאיכות השלטון דורשת שלא לאפשר את מינויו של אהרון פוגל ליו"ר חברת פרטנר במקביל לכהונתו כיו"ר חברת הביטוח מגדל

התנועה לאיכות השלטון דורשת שלא לאפשר את מינויו של אהרון פוגל ליו"ר חברת פרטנר במקביל לכהונתו כיו"ר חברת הביטוח מגדל

התנועה לאיכות השלטון פנתה אל הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר כדי שיפעיל את סמכויותיו על פי חוק ויקבע כי מר פוגל אינו יכול לכהן בו זמנית בדירקטוריון חברות מגדל ופרטנר, וכי אם מר פוגל מעוניין להתמנות ליו"ר חברת פרטנר עליו להתפטר מתפקידו כיו"ר מגדל.
על פי פרסומים מהעת האחרונה עולה כי ישנה כוונה למנות את מר אהרון פוגל, יו"ר דירקטוריון קבוצת מגדל ליו"ר חברת התקשורת פרטנר. חברת מגדל מחזיקה בכ-1.7% מחברת פרטנר, כמו גם בכ-180 מיליון שקל אגרות חוב של פרטנר. כמו כן, מחזיקה מגדל אג"ח נוספים של חברות השייכות לבעל השליטה של פרטנר, אילן בן דוב. כך, באם יתמנה מר פוגל, הוא ימצא בניגוד עניינים תמידי ועמוק, בין הצורך להיטיב עם המשקיעים במגדל, לבין הצורך לפעול לטובת חברת פרטנר.
אין צורך להכביר מילים על הבעייתיות הרבה בכהונה צולבת של דירקטורים. הועדה להגברת התחרותיות במשק קבעה בהמלצות הביניים שהגישה, כי "כאשר הדירקטור המכהן בגוף פיננסי משמעותי הוא בעל זיקה לגוף ריאלי משמעותי, פוטנציאל להיווצרות ניגודי עניינים הוא גדול, גם בהינתן ההגנה הנגזרת מהרגולציה הקיימת"
בפורומים שונים התנועה כבר ציינה כי יש לקדם תפיסה ניהולית-פיקוחית חדשה, שתדאג לרמתם המקצועית של דירקטורים, באמצעות יצירת מנגנון הסמכה ורישוי באמצעות מוסדות מורשים. זאת, על מנת להבטיח רמת ניהול גבוהה ביותר ולקדם שינוי במערכות הפיקוח על הבנקים, ובהתאם לתפיסה כי אין כל מגבלה פורמאלית זולת הפרדה מלאה שתוכל לרפא את ניגוד העניינים החריף שמעלה כהונה כפולה של דירקטורים.

לאור הסיבות המפורטות לעיל, על הממונה להפעיל את סמכויותיו הקבועות בחוק, ולהורות כי ככל שמעוניין מר אהרון פוגל להתמנות ליו"ר חברת פרטנר עליו להתפטר מתפקידו בחברת מגדל, וכן לאסור כהונה מקבילה מהסוג הנדון בכלל המוסדות המנהלים נכסים פיננסיים של הציבור.