התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בדרישה לחזור בו מן הכוונה להאריך את חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם הפוטר בחורי ישיבות מגיוס לצה"ל (חוק טל) ולשרי הממשלה להתנגד להארכת תוקפו של החוק.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בדרישה לחזור בו מן הכוונה להאריך את חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם הפוטר בחורי ישיבות מגיוס לצה"ל (חוק טל) ולשרי הממשלה להתנגד להארכת תוקפו של החוק.

במכתב מפורט שהעביר היום לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ולשרי הממשלה, טען מנכ"ל התנועה ,מר אלי סולם, כי חוק טל הינו ביטוי לליקוי מאורות קשה, העדפת שיקולים פוליטיים צרים על טובתה של המדינה, על חוסנה החברתי ועל ביטחונה ושרידותה.
החוק מפלה בין דם לדם, בין אלה הנושאים בנטל לבין אלו הפטורים בפועל מנשיאה בנטל. בכך יוצר החוק אווירה קשה, אווירה הפוגעת במוטיבציה לשרת את המדינה ומביאה ניכור הולך וגובר בין חלקי הציבור השונים.
בעקבות פרסומים מהם עולה כי ראש הממשלה מעוניין בהארכת חוק טל בחמש שנים נוספות מזכירה התנועה כי במהלך הדיונים לאורך השנים בעתירות אשר הוגשו בנושא, שבה ועלתה תמונה עגומה ולפיה יישומו של החוק הלכה למעשה, נכשל!
מהנתונים, כפי שהובאו על ידי המדינה בפני בג"צ לפני כשנה בלבד עולה, כי אומנם קיים גידול מסויים ביחס למצטרפים לשירות האזרחי, לשירות במסגרת פרוייקט שח"ר ולמתגייסים לשירות קרבי במסגרת הנח"ל החרדי, אולם בבחינה מדוקדקת של הנתונים, וללא תרשימים מסנוורי עיניים, עסקינן עדיין, בחלוף למעלה מ-9 שנים (!!) מאז חקיקת החוק, בנתונים דלים, במספרים מצומצמים אשר משמעותם אחת היא- כשלון החוק, במתכונתו הנוכחית, בהגשמת תכליותיו.
במכתב טוען מנכ"ל התנועה, כי בתקופה בה הסדקים בסולידריות ובערבות ההדדית הופכים לקרעים כואבים ותחושת השייכות והמחויבות למדינה הולכת ונעלמת, הרי שהארכה נוספת של חוק טל פוגעת בשרידותה של מדינת ישראל.
חוק טל חסר את האמירות וההסדרים הערכיים המתבקשים כדי ליצור משוואה הוגנת. כל כולו נולד בחטא, כאשר נועד הוא לרצות צרכים פוליטיים, תוך בריחה מהכרעה ערכית. הכרעה ערכית ראויה הייתה מכפיפה את כל ההסדרים לעקרון השוויון בחובת השירות ומעלה על הדגל את המיעוט המשרת, לא רק במלל אלא הלכה למעשה, זאת במקום לרמוס אותו ואת זכויותיו, כפי שנעשה עתה.
נוכח האמור לעיל, ברור, כי אין כל הגיון, במציאות הקיימת לבוא ולהאריך את תקפו של החוק ולהחילו בפעם השלישית.
לכל הפחות ראוי כי החוק וחלופותיו יגיעו לדיון מחודש ולשינויים יסודיים, על ידי נבחרי הציבור ותנוצל נקודת זמן זו לתקן את העיוות והעוול שנוצר ולפעול לקירוב ולשוויון בין המגזרים השונים החיים במדינת ישראל. ראש הממשלה ושרי הממשלה מחויבים לטובת הציבור ולטובתה של המדינה, אשר על כן, אנו שבים וקוראים להם להתנגד להארכת תוקפו של החוק.