התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לעיריית ירושלים בדרישה לפעול מיידית ולהסיר כל שלט, אשר יש בו כדי להפלות, לבזות ולהשפיל נשים במקומות ציבוריים.

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לעיריית ירושלים בדרישה לפעול מיידית ולהסיר כל שלט, אשר יש בו כדי להפלות, לבזות ולהשפיל נשים במקומות ציבוריים.

לאור הפרסומים על מקרים מצערים אשר התרחשו בבית שמש ובמקומות נוספים ברחבי הארץ, על התנכלות כלפי נשים, הכוללת אלימות מילולית ופיזית, גידופים ויריקות והפרסומים על הצבת שלטים, אשר יש בהם כדי לפגוע בכבודן של נשים – פנתה התנועה היום לראש העיר ירושלים, מר ניר ברקת והסבה את תשומת לבו כי גם בעיר ירושלים, מוצבים שלטים בניסוחים דוגמת: "בת ישראל העוברת בשכונותינו, אנא אל תעברי בשכונותינו בלבוש לא צנוע".
כאמור, פרסום זה מהווה פגיעה בכבודו של אדם, ביזויו והשפלתו וזאת בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המהווה את אחת מאבני היסוד של המשפט החוקתי במדינת ישראל, ומגן על כבודו של אדם באשר הוא אדם ומונע את ההגבלה על חירותו של אדם.
התנועה מציינת כי פקודת העיריות וחוקי העזר העירוניים נותנים בידי עיריית ירושלים כלים אפקטיביים להילחם בתופעה ולכן עליה לפעול לאלתר ובתקיפות להורדת שלטים ברוח דומה ככל שישנם ברחבי העיר.
נציין, בין השאר, כי בסעיף 21 לחוק העזר העירוני בירושלים נקבע כי בסמכותו של ראש העיר לסרב לתת היתר לפרסום מודעה, אם לדעת ראש העירייה יש במודעה משום פגיעה בתקנת הציבור או ברגשותיו.
מכל האמור לעיל, ביקשה התנועה הבהרות מראש העירייה והעירייה האם ידוע לעירייה על מודעות כגון אלו התלויים בתחומה? האם הגיעו תלונות לעיריית ירושלים על מודעות כגון אלו ?האם ראש העיר קיבל פניות לקבלת היתר לתליית מודעות אילו והאם העניק להן היתר? האם העירייה קיבלה אגרת פרסום בעבור תליית מודעות אילו ? ומדוע לא מפעיל האגף לרישוי ופיקוח פקחים לבדיקת המודעות ולהסרתן ?