התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לוודא שאין ניגוד עניינים בחקירת התלונה בעניינו של מר נתן אשל

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לוודא שאין ניגוד עניינים בחקירת התלונה בעניינו של מר נתן אשל

בעקבות פרסומים כי הוגשה תלונה כנגד מר נתן אשל, ראש לשכת ראש הממשלה בעניין הטרדה, לכאורה וההחלטה להעביר את הנושא לבדיקה של נציבות שירות המדינה מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לוודא כי נשמרים הכללים למניעת ניגוד עניינים בבדיקה ו/או חקירה של התלונה לכאורה.
התנועה מבהירה כי אין בפנייתה כדי להטיל דופי במר נתן אשל, אשר חזקת החפות עומדת לו בפרט בשלב מקדמי ולא ברור זה, וכי אין לתנועה כל טענה כנגד עבודת אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה וכמובן אף לא כנגד עו"ד משה דיין נציב שירות המדינה.
במכתב הובהר כי מר אשל היה מעורב בהליכים למינוי נציב שירות המדינה, כעולה אף מכך שנבחר להיות הגורם החתום על תצהיר, שהוגש לבג"ץ, במסגרת עתירת התנועה למינוי וועדת איתור לתפקיד נציב שירות המדינה, ערב מינויו של עו"ד משה דיין (בג"ץ 2699/11 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' ממשלת ישראל). בנוסף מצוין כי בפרסומים בתקשורת בעניינו של מר אשל, נטען כי הינו מקורב למשפחת נתניהו וכי אף היה זה שהעלה את שמו של עו"ד משה דיין (שאף לגביו נטען בתקשורת כי הנו ידיד המשפחה)כמועמד לתפקיד נציב שירות המדינה.
נוכח הנסיבות הללו מסכמת התנועה בפנייתה ליועץ המשפטי,כי יש לייחס חשיבות יתרה, לאי מעורבות נציב שירות המדינה בין במישרין ובין בעקיפין בבדיקה/חקירה המתנהלת בעניינו של מר אשל.