הדרת נשים – מודעות בבית שמש, בני ברק וירושלים

הדרת נשים – מודעות בבית שמש, בני ברק וירושלים

התנועה לאיכות השלטון פנתה לעיריות בית שמש, בני ברק וירושלים בדרישה לפעול מיידית ולהסיר כל מודעה, אשר יש בה כדי להפלות, לבזות ולהשפיל נשים במקומות ציבוריים.
לפני מספר שבועות פנתה התנועה לאיכות השלטון לעיריית בית שמש להסרתה של המודעה שהוצבה במרכז העיר ועליה הכיתוב באותיות קידוש לבנה: הנשים מתבקשות לפנות למדרכה שמעבר לכביש שלא לעבור בסמיכות לבתי הכנסת ובוודאי שאין להתעכב על המדרכה! המשמשת מעבר לבאי בתי הכנסת".
לאור הפרסומים על מקרים מצערים אשר התרחשו בבית שמש ובמקומות נוספים ברחבי הארץ, על התנכלות כלפי נשים, הכוללת אלימות מילולית ופיזית, גידופים ויריקות דרשנו השבוע מעיריית בית שמש ומראש העירייה, מר משה אבוטבול לענות בהקדם האם ישנן מודעות נוספות ברוח זו. – מודעות כאלו מהוות פגיעה בכבודו של אדם, ביזויו והשפלתו. וזאת בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, המהווה את אחת מאבני היסוד של המשפט החוקתי במדינת ישראל, ומגן על כבודו של אדם באשר הוא אדם ומונע את ההגבלה על חירותו של אדם.
התנועה מציינת כי פקודת העיריות וחוקי העזר העירוניים נותנים בידי עיריית בית שמש כלים אפקטיביים להילחם בתופעה ולכן עליה לפעול לאלתר ובתקיפות להורדת שלטים ברוח דומה ככל שישנם ברחבי העיר.
מכל האמור לעיל, ביקשה התנועה הבהרות מראש העירייה והעירייה האם ידוע לעירייה על מודעות כגון אלו התלויים בתחומה? האם הגיעו תלונות לעירייה על מודעות כגון אלו ?האם ראש העיר קיבל פניות לקבלת היתר לתליית מודעות אילו והאם העניק להן היתר? האם העירייה קיבלה אגרת פרסום בעבור תליית מודעות אילו ? ומדוע לא מפעיל האגף לפיקוח פקחים לבדיקת המודעות ולהסרתן ?
בימים האחרונים, התנועה שלחה פניות זהות לעיריות ירושלים ובני ברק ולראשי הערים, מר ניר ברקת והרב יעקב אשר על מנת שיפעלו בצורה נחרצת להסיר מודעות המוצבות עדיין בירושלים ובני ברק, המגבילות את חירות התנועה של נשים במקומות ציבוריים, מבזות ומשפילות אותן.
התנועה דורשת מראשי הערים בית שמש, בני ברק וירושלים את התייחסותם, התערבותם וטיפולם הדחוף לפניית התנועה בנדון.