בעקבות החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מתקופת מאסרו של השר לשעבר, מר שלמה בניזרי פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי בבקשה לניסוח קריטריונים ספציפיים, אשר ינחו את הועדה בדיונים בהם עסקינן בנבחרי ציבור אשר הורשעו

בעקבות החלטת ועדת השחרורים לנכות שליש מתקופת מאסרו של השר לשעבר, מר שלמה בניזרי פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי בבקשה לניסוח קריטריונים ספציפיים, אשר ינחו את הועדה בדיונים בהם עסקינן בנבחרי ציבור אשר הורשעו

בעקבות הפרסום כי ועדת השחרורים החליטה לנכות שליש מעונשו של השר לשעבר, קוראת התנועה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון האם הוועדה הביאה בחשבון את השיקולים של פגיעה חמורה באמון הציבור במערכת המשפט, אכיפת החוק ובהרתעת רבים, כפי שהם נקבעו בסעיף 10 לחוק.
התנועה אמנם סבורה, כי לכל אדם מגיע את מידת החמלה ושקילת קיצור תקופת העונש בבחינת מידת לפנים משורת הדין. יחד עם זאת, התנועה סבורה כי במקרים שבהם מורשעים נבחרי ציבור, וביתר שאת במקרים שבהם מורשעים נבחרי ציבור על מעשים שביצעו במסגרת מילוי תפקידם, על וועדת השחרורים לשקול מערכת שיקולים ספציפית ולא כללית כמו לכל אסיר אחר.
השר לשעבר, מר שלמה בניזרי, הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש הליכי משפט .בעבירות כגון אלו נפגעת העבירה היא מדינת ישראל ואזרחי ישראל, אשר אמונם בנבחרי הציבור ורשויות המדינה נפגע אנושות עקב הישנות המקרים בהם נבחרי ציבור מורשעים. התנועה סבורה כי על ועדת השחרורים לראות לנגד עיניה במקרים אלו את החשיבות בדבר חיזוק אמון הציבור ברשויות המדינה ויצירת הרתעה אפקטיבית מהישנות מקרים אלו בעתיד.
בסיום המכתב קוראת התנועה, בנוסף לבקשה לנסח קריטריונים ספציפיים, לבחון במכלול השיקולים גם את השאלה האם נבחר הציבור שהורשע הכיר באחריותו למעשים שבגינן הורשע והביע חרטה פומבית עליהם.