התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ להקפיא את מהלך אישור הקריטריונים לדיור בר-השגה בשל זניחת הקריטריון המהותי ביותר, הרלוונטי ביותר והקריטי ביותר ביחס לחלוקה צודקת של הנטל על הציבור- הוא נושא "מיצוי כושר השתכרות".

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג"צ להקפיא את מהלך אישור הקריטריונים לדיור בר-השגה בשל זניחת הקריטריון המהותי ביותר, הרלוונטי ביותר והקריטי ביותר ביחס לחלוקה צודקת של הנטל על הציבור- הוא נושא "מיצוי כושר השתכרות".

בעתירה היום לבג"צ מבקשת התנועה שיוצאו צווים על תנאי וצווי ביניים נגד המדינה על מנת שיוקפא מהלך אישור הקריטריונים ועל מנת שייערך דיון והכרעה בממשלה על ישום המלצות ועדת טרכטנברג, הנוגעות לנושא זה, אשר נזנחו בהחלטה זאת.
התנועה מבקשת לקיים דיון דחוף ביותר בעתירה, נוכח העובדה, כי שר האוצר צפוי בימים הקרובים ליתן אישורו לתחילת יישום הקריטריונים החדשים.

בקיץ 2011 פרצה המחאה החברתית הרחבה ביותר שידעה מדינת ישראל; קולו של מעמד הביניים שהולך וקורס תחת העול הכלכלי, זכה להישמע ברוב חוצות; המפגינים דרשו צדק חברתי, נשיאה שווה בנטל והקלה ביוקר המחיה – בעקבות גל המחאה, הוקמה הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג, בכדי שתבחן סוגיות שונות הנוגעות לתפיסות כלכליות-חברתיות, ביניהן גם סוגיית הדיור ובכללן דיור בר השגה ופרוייקט "מחיר למשתכן"- נשוא עתירה זו.
בעתירה מודגש כי על אף שממשלת ישראל הודיעה כי אימצה את "עקרונות" הוועדה, היא לא קיימה, לגבי רובן המכריע של המלצות הוועדה, כל דיון ענייני. והנה, על אף העובדה שלוועדה לשינוי חברתי-כלכלי היו המלצות ברורות בנוגע לטיפול בבעיית הדיור וגם המלצות פרטניות בנוגע לפרוייקט "מחיר למשתכן" ועל אף העובדה שהמלצות אלה, כאמור, לא הובאו לדיון בפני הממשלה, התקבלה במועצת מקרקעי ישראל החלטה לשינוי קריטריונים במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן"- שינויים המתעלמים מעיקר המלצות הוועדה ואף, הלכה למעשה, מרוקנים ההמלצות מכל תוכן – עמדת התנועה היא כי למינהל מקרקעי ישראל אין סמכות לקבוע מדיניות רווחה ובכלל זה קריטריונים להטבה בדיור.

התנועה מבקשת בעתירתה לקבל תשובות מדוע בין היתר, לא יבוטל המשקל המכריע שניתן למספר שנות הנישאים, זאת על מנת שהניקוד יהיה ענייני יותר, שוויוני יותר וישרת אוכלוסיות רחבות יותר. עמדת התנועה היא כי ההחלטה על שינוי הקריטריונים לזכאות לרכישת דירה ולהשכרת דירה במסגרת מכרזי "מחיר למשתכן", הינה החלטה אשר ניתנה בחוסר סמכות, וכי היא החלטה בלתי סבירה ובלתי עניינית, הפוגעת באמון הציבור ונחזית כהחלטה שנתפרה לטובתם של קהלים מסויימים על פני אחרים -דינה של החלטה זו להתבטל.

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "המרתיח בכל העניין הוא שאלה שלא משרתים בצבא הם גם אלה שלא יוצאים לשוק העבודה ובסופו של יום הם גם אלה שמקבלים את הדיור בר השגה על בסיס הקריטריונים של שר הבינוי והשיכון אטיאס, והם גם אלה הנהנים ממתנת המולדת ששווייה מאות אלפי שקלים. ומי יהין ויאמר כי חלם זה לא פה."
לעתירה לחץ כאן