התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים – יש לבטל את הסכמי המכרזים עליהם חתומים עיריית כרמיאל ורשת אורט לניהול ולהפעלת מוסדות חינוך בעיר

התנועה לאיכות השלטון בעתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים – יש לבטל את הסכמי המכרזים עליהם חתומים עיריית כרמיאל ורשת אורט לניהול ולהפעלת מוסדות חינוך בעיר

בליבת העתירה מצביעה התנועה גם על התנערותה של עיריית כרמיאל מחובתה להבטיח את החינוך המיטבי לתלמידי בתי הספר בעיר

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, בדרישה מעיריית כרמיאל לבטל את ההסכמים החתומים עם רשת אורט ולפרסם לאלתר מכרזים כדין להפעלה וניהול של ארבעה מוסדות חינוך בעיר.

עיריית כרמיאל התקשרה באופן בלתי חוקי עם רשת אורט לעניין הפעלת מוסדות החינוך במשך עשרות שנים, תוך פגיעה בתכליות ובעקרונות של דיני המכרזים, ותוך פגיעה בעקרונות השוויון, ההגינות והנאמנות המוטלות עליה.

במקום שתהיה למופת, ולנושאת הדגל של התקינות הציבורית, ביכרה עיריית כרמיאל את שיקוליה התמוהים על פני טובת הציבור ושלטון החוק, ופגעהבאמון הציבור במוסדותיו ובנבחריו.
במודע ובניגוד לחוות דעת של משרד המשפטים בנושא, עיריית כרמיאל "מתעקשת" בשנתיים האחרונות להמשיך ולהפר את הדין ברגל גסה, תוך התעלמות מן החובה המנהלית והציבורית החלה עליה.

בעתירתה, מבקשת התנועה לשים קץ למצב בלתי נסבל זה, להשיב את כבודו האבוד של שלטון החוק, ולהפיח רוח חיים בעיקרון לפיו הרשות המנהלית פועלת במסגרת הדין ולא מעליו.

עוד נציין כי מעבר לסוגיות שהוזכרו לעיל, בליבת העתירה עומדת חובת העירייה להבטיח את החינוך המיטבי, אחד מאבני היסוד של חברה תקינה ונאורה. בשנים האחרונות התפתחה המגמה לפיה רשויות מקומיות מעבירות את הניהול וההפעלה של מוסדות חינוך לחברות חיצוניות, אך יש לזכור כי עם הסמכות, באה האחריות. על הרשויות המקומיות לעשות שימוש מושכל, זהיר, מיטבי ויעיל בסמכות זו שהיא בעלות השלכות רוחב מכריעות, על התלמידים ועתידם בפרט.

באם בכרה עיריית כרמיאל באפשרות של הפרטתה, ניהול והפעלה של מוסדות החינוך בעיר, רק פרסום מכרז כדין יש בו כדי להבטיח תחרות נאותה בין החברות השונות שיכולות להפעיל מוסדות חינוך ויבטיח את בחירת החברה האופטימאלית לשם כך, מה שיבטיח רמת חינוך מיטבית במוסדות אלה.

התנועה מבקשת לקבוע דיון דחוף בעתירה, על מנת שתתקבל הכרעה עד פתיחת שנת הלימודים הקרובה.