התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי להורות לפרקליטות להגיע להכרעה מהירה האם יוגש כתב אישום כנגד שלומי לחיאני, לאור כוונתו להתמודד בבחירות המקדימות במפלגת קדימה

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי להורות לפרקליטות להגיע להכרעה מהירה האם יוגש כתב אישום כנגד שלומי לחיאני, לאור כוונתו להתמודד בבחירות המקדימות במפלגת קדימה

במקביל, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני כי תשמיע קול כנגד הצטרפות למפלגה של גורמים, אשר עננה ציבורית כבדה של חששות, ספקות וחשדות מרחפת מעל ראשיהם.

על רקע הפרסומים על כוונתו של ראש עיריית בת ים לשעבר, מר שלומי לחיאני, להתמודד בבחירות המקדימות בקדימה, התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יורה לפרקליטות להעניק להחלטה האם להגיש כתב אישום כנגד מר לחיאני בגין הפרת אמונים, הלבנת הון וקבלת שוחד משנה דחיפות. הכרעה מהירה בנושא חשובה לאמון הציבור בנבחריו, לטוהר המידות בכנסת וניקיון הכפיים של המערכת הפוליטית.
התנועה ציינה במכתבה כי פרסומים אלו מגיעים על רקע הציפייה להחלטת הפרקליטות האם להגיש כנגד מר לחיאני כתב אישום, לכך נוסף שבספטמבר האחרון המליצה המשטרה להעמיד את מר לחיאני לדין.
בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה מאוגוסט 2010, נקבעו קריטריונים מיוחדים לדירוג תיקי חקירה על פי עדיפות. מר לחיאני, מבקש להתמודד על מקום בבית הנבחרים הישראלי, ולכן יש חשיבות ציבורית ממעלה ראשונה כי עניינו יוכרע מוקדם ככל האפשר. ללא הכרעה, עולה החשש לפגיעה באמון הציבור בנבחריו ולכן על היועץ המשפטי להורות לפרקליטות להעניק להחלטה האם להגיש כתב אישום כנגד מר לחיאני משנה דחיפות, כדי שתפרסם את החלטתה במהירות ובמידת הצורך, תוך שינוי סדר העדיפויות בעבודתה.
במקביל, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר מפלגת קדימה, גב' ציפי לבני, אשר הצהירה בעבר על "פוליטיקה אחרת" ועם זאת אספה סביבה מספר לא מבוטל של אנשים בעלי רקע בעייתי ציבורית, של הרשעה ו/או חשדות לכאורה בפלילים להשמיע קול ציבורי נגד הצטרפותם של גורמים שעתידם לוט בערפל, ועננה כבדה מרחפת מעל ראשם.
ככל שהבחירות המקדימות בקדימה מתקרבות, ראוי כי בוחרי המפלגה ידעו האם כנגד אחד המועמדים עומד כתב אישום או לא. הנזק שנגרם למפלגה, ומכאן למערכת הפוליטית כולה באם ייבחר מר לחיאני ולאחר מכן יוחלט להגיש נגדו כתב אישום- רב