מי חרד ממי -אורית אגמי

מי חרד ממי -אורית אגמי
מי שהעזה להתגבר על החרדה מהחרדים ולבטל את חוק טל היא אישה אחת אמיצה – דורית בייניש
* למאמר באתר סאלונה http://saloona.co.il/myblog/index.php/2012/02/25/%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%9D/

לא נכנס לראש החרדי. טל

אני מנסה להכנס לראשו של השופט בדימוס צבי א. טל שהכניס לנו את העז ששמה "חוק טל". כשאני עושה את התרגיל הזה, אני חושבת שלו אני במקומו והייתי מנסחת את החוק הזה (שהיה למעשה הוראת שעה זמנית א.א.) – הייתי עושה את זה כבלון ניסוי שכולל הנחת יסוד שהחרדים אחראים ויגלו אחריות ציבורית וחברתית. שמרצונם החופשי הם יבחרו להיות אזרחים פרודוקטיביים במדינת ישראל.

אלא שכבוד השופט טל אינו חרדי וככל הנראה אינו יכול להכנס לראשם של החרדים… בלון הניסוי הזה – חוק טל, נחל כשלון חרוץ. הסיבה להבנתי, היא הנחת היסוד של כבוד השופט טל שיש לנו על מי לסמוך. אלא שמי שסמכנו עליו – לא סומך על עצמו. הוא סומך אך ורק על ריבונו של עולם, וריבונו של עולם, מה לעשות- שותק. אותו ריבונו של עולם, או הקב"ה בקיצור, ציין במפורש בתורה שעלינו לעבוד למחייתנו ("בזיעת אפייך תאכל לחם)".את העניין הזה בחרו החרדים שלא להפנים.. הקב"ה הוא שהדגים לנו שהעבריים ולאחר מכן היהודים, רכשו את עצמאותם בדרך צבאית, ממלחמות יהושע ועד לגבורת המכבים. הקב"ה לימד אותנו שהעצמאות שלנו נקנתה בכך שהיינו עם חזק ומחושל היודע לאחוז בנשק. גם את זה החרדים לא הפנימו. הם עושים את מה שנוח להם, שזה ללמוד תורה, ומצפצפים על הרוב החופשי – צפצוף ארוך. אומרים לנו החרדים: "מי אתם, מופקרים ושיקסעס, שתגידו לנו איך לחיות את חיינו? מי אתם, שתגידו לנו לצאת לעבוד לפרנסתנו, או רחמנא ליצלן ללבוש מדים ולסכן את חיינו על מנת לשמור על המדינה הזו?"

לא חרדה מהחרדים. בייניש

מי אנחנו באמת? אנחנו החרדים האמיתיים. אנחנו חרדים מהם. אנחנו חרדים מהכוח שלהם הפוליטי שהולך וגובר. באופן פרדוקסאלי, בחרדה הזו שלנו אנחנו מחזקים את כוחם. אנחנו אלה שמאפשרים להם להשתולל, לשרוף תחונות אוטובוס ולהחרים חברות שלמות כי הם מפרסמות צילומי נשים ובעיקר אנחנו אלה שאפשרנו להם להיות אוכלי חינם בקרבנו. והנה קמה אשה אחת שאיננה חרדה מהחרדים: דורית בייניש שמה, והעזה לזרוק את חוק טל לכל הרוחות. נכון, היא עשתה את זה בסוף הקדנציה שלה, אבל היו סימנים מוקדמים שיש לפנינו אישה חזקה, דעתנית שלא יראה מאיש. גם לא מאחינו החרדים.

בבניין ציון ננוחם