הצגת "חוק הקלון הכלכלי" למבצעי תספורות אג"ח

הצגת "חוק הקלון הכלכלי" למבצעי תספורות אג"ח

בעקבות המשך תופעת התספורות בשוק ההון התכנסו חברי כנסת מכל רחבי הקשת הפוליטית למסיבת עיתונאים מיוחדת בוועדת הכלכלה של הכנסת. באירוע, הציגו יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ כרמל שאמה הכהן ,שר האוצר לשעבר, חה"כ מאיר שטרית וחבר הכנסת פרופסור אריה אלדד, הצעת חוק חדשה שנכתבה בשיתוף התנועה למען איכות השלטון, לקלון כלכלי למבצעי תספורות אג"ח.
במהלך הצגת הצעת החוק אמר יו"ר ועדת הכלכלה , חה"כ כרמל שאמה: "קליקת שוק ההון והטייקונים אבדו את הבושה.הצעת חוק זו בהחלט מידתית ומרגע שהיא תאושר תפסק החגיגה של תספורות חינם. היום מאוד אופנתי לשאול איפה הכסף , אנחנו יודעים איפה הכסף ומטרתנו להגן עליו".

חה"כ מאיר שטרית אמר כי: "מדובר על חוק מידתי שימנע מהטייקונים למשוך דיבידנדים לכיסם הפרטי בעוד הם חייבים כסף לציבור. עכשיו לממשלה אין תירוץ שלא לתמוך בחוק שכן זה לא דבר שיפגע בגיוסי כספים בשוק ההון. לצערי במצב הנוכחי המדינה מפקירה את כספי הציבור לידי הטייקונים".

חה"כ אריה אלדד אמר כי:"החוק הזה יוצר "עמוד קלון כלכלי" לאלו שהחליטו לגזוז את כבשת הרש הציבורית. מי שקורא לשוד הזה תספורת מנסה להפעיל מכבסת מילים כדי לשפר דימוי ציבורי של אלה שלא עמדו בהתחייבויותיהם לציבור אך רוצים להמשיך ולחלוב אותו".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון הסביר במהלך הדיון :"הצעת החוק נועדה לתת מענה למצב בו הציבור הפקיר את כל כספי עתידו, בידי חבורה קטנה של שליטי הון, שמשקיעים את נכסי, וחסכונות הציבור, בכל מיני מיזמים המהווים הימורים פיננסיים, וכשאלה נכשלים, דורשים בתוקף אותם שליטי הון, לבצע "תספורות", או יותר נכון לומר "תשדודות" או "תגנובות", לאותם כספים, ולהחזיר רק חלק מזערי ממנו לציבור. יש אין סוף אנשים שקופים הנמצאים בחברה שלנו, אף אחד לא מגן עליהם ואף אחד לא שומע את הזעקה שלהם – אף אחד מאיתנו לא יודע מי מנהל את כספי הפנסיה שלהם המנוהלים כז'יטונים בקזינו של שליטי ההון" סיכם עו"ד שרגא.