התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האנרגיה והמים בבקשה לקבל הבהרות בנוגע לאישור מועצת הנפט את בקשת קבוצת דלק לשיעבוד של מאגר לויתן

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האנרגיה והמים בבקשה לקבל הבהרות בנוגע לאישור מועצת הנפט את בקשת קבוצת דלק לשיעבוד של מאגר לויתן

פניית התנועה נעשתה בעקבות הפרסומים, כי מועצת הנפט שבמשרד האנרגיה אישרה בקשה חוזרת שהגישה קבוצת דלק לשעבד את זכויותיה במאגר הגז הטבעי לוויתן זאת לאחר שלפני חמישה שבועות סרבו, על פי הפרסומים, משרד התשתיות ומועצת הנפט נחרצות לאשר את הבקשה הראשונה בנושא.
סירוב לבקשה, כך פורסם, היה בין השאר מהטעם, כי אם יתירו את שעבוד לוויתן לטובת תמר ורישיונות אחרים, לא תוכל דלק לממן את חלקה בפיתוח היקר והגדול יותר של מאגר לוויתן ובשל כך יהיה על המשק להישען על מונופול תמר ולהשלים עם אפשרות ל"גרירת רגליים" בכל הנוגע לפיתוח היקר והגדול יותר של מאגר לוויתן.
במכתבה מבקשת התנועה לדעת:
א. מהו נוסח המלא של החלטת מועצת הנפט באשר לתנאים לאישורה של בקשת דלק בנושא.
ב. האם אין בהחלטה משום סתירה עם הנחיות נהלים או תקנות שהוציא המשרד בעניין מימון פעולות אקספלורציה האוסרות מימון צולב של קידוחים, ומכל מקום נבקש לקבל את נוסח התקנות או הנהלים בנושא.
ג. האם ניתנה חוות דעת משפטית באשר להיקף ההשלכות הנובעות מאישור בקשה זו- במידה שניתנה נודה על העברתה לידינו.
ד. נבקש לקבל את פרוטוקולי מועצת הנפט בעניין ובכלל זאת את הנושאים אשר נבחנו על ידיה כרקע לקבלת הבקשה.
התנועה מייחסת חשיבות רבה לשמירה על האינטרסים של הציבור ושל המשק כולו במשאבים ציבוריים ועקב היות מאגרי הגז בישראל משאב ציבורי חיוני ומתכלה אשר יש חשיבות לאומית בשמירתו ובמיקסום רווחיו לטובת הציבור כולו מבקשת התנועה מענה ענייני ומהיר לפנייתה, על מנת שתוכל לבחון את כל ההבטים המשפטיים כמו גם הציבוריים העולים כתוצאה מאישור הבקשה.