התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית, אשר תבחן את האחזקות של גופי תקשורת לצד אחזקות בגופים ריאליים או פיננסיים

התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית, אשר תבחן את האחזקות של גופי תקשורת לצד אחזקות בגופים ריאליים או פיננסיים

בעקבות המלצות ועדת הריכוזיות ולפיהן יש צורך בבחינה מעמיקה של האחזקות האלכסוניות (בעלות על כלי תקשורת לצד בעלות על עסקים כלכליים אחרים) של גופי תקשורת לצד אחזקות משמעותיות בגופים ריאליים או פיננסיים פנתה התנועה לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו בבקשה להקים ועדה ממשלתית.

העובדה שנושא הבעלויות האלכסוניות בשוק התקשורת בישראל אינו מוסדר כלל ולמעשה אין עליו כל פיקוח רגולאטורי, מהווה כלי שרת בידי מי המעוניינים לקדם האינטרסים הכלכליים הפרטיים שלהם על פני שאיפה לקיום עיתונאות מקצועית ועצמאית, אשר כה מהותית לקיומה של הדמוקרטיה.
בעלות אלכסונית ללא הסדרה, פיקוח ובקרה כותבת עו"ד מיקה קונר קרטן, עלולה להוביל, ולצערנו- כבר היום מובילה, לניסיון לעצב את דעת הקהל לפי האינטרסים הכלכליים של בעלי השליטה בכלי השידור.
לצערנו כבר היום, מוסיפה עו"ד קונר קרטן, אנו עדים לניסיונות להביא לסיקור חדשותי מוטה של תהליכים כלכליים שבהם יש לבעל השליטה אינטרס כמו גם, לצערינו, לניסיונות למנוע חשיפה ציבורית של עניינים הנוגעים לבעל השליטה, לרבות הימנעות מפרסום כתבות תחקיר העלולות לפגוע בעסקיו האחרים.
נוכח הדברים לעיל ובעקבות הדברים הברורים שהשמיעו חברי ועדת הריכוזיות בנושא, קוראת התנועה להקמתה של ועדה ממשלתית, בה יהיו חברים אנשי מקצוע רלוונטיים, אשר תבצע בחינה ציבורית מעמיקה של נושא חשוב זה.