הקמת מועצה מייעצת לשר האוצר ולמפקח על הביטוח.

הקמת מועצה מייעצת לשר האוצר ולמפקח על הביטוח.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר האוצר , מר יובל שטייניץ ולמפקח על שוק ההון, פרופסור עודד שריג, לברר מדוע לא הוקמה מזה כעשור, למרות הוראת החוק, מועצה מייעצת לשר האוצר בנושא הביטוח.

חוק הפיקוח על הביטוח קובע כי "תוקם מועצה מייעצת שתייעץ לשר האוצר ולמפקח בכל עניין הנוגע לביטוח". לפי המוגדר בחוק, המועצה המייעצת, לכשתוקם, אמורה לבטא איזון בין אינטרסים שונים בשוק הביטוח, ולכלול נציגים של חברות הביטוח, סוכני הביטוח, וכן ציבור המבוטחים. מכך מובנת חשיבותה של הקמת מועצה מייעצת בתחום הביטוח, תחום אשר נודעת לו השפעה רחבה שמגיעה לכיסו של כל אזרח, וראוי שלציבור תהיה הזדמנות להשמיע את קולו, וזאת במסגרת המועצה.
בעקבות פניות קודמות בנושא קיבלה התנועה תשובה מפרופסור שריג כי למועצה המייעצת אין כל סמכות ממשית או אופרטיבית וכי אין טעם ממשי בקיומה. מסיבה זו המועצה אינה מתכנסת מראשית שנות ה-2000, ובעבר הוצע לבטלה בתזכיר לתיקון החוק.

התנועה אינה חולקת על דעתו המקצועית של המפקח בנוגע לנחיצות קיומה של המועצה המייעצת אך סבורה כי המצב הקיים, בו 10 שנים לא מקוימת הוראת חוק על ידי משרד ממשלתי, הינו מצב בלתי תקין, בלתי חוקי ואינו יכול להמשיך להתקיים.
בפנייה מדגישה התנועה כי עבר זמן רב מאז נעשה ניסיון אחרון לתיקון חוק הפיקוח. לאור כשלונו של ניסיון זה, שלא הבשיל לכדי תיקון החוק בפועל, ולאור המצב בו שנים ארוכות שר האוצר אינו פועל למינוי מועצה מייעצת, מבקשת התנועה לקבל לוח זמנים מפורט לקידום הנושא.
בסיום המכתב מבקשת התנועה להבין באופן ברור יותר מהם המועדים בהם מתוכננת הגשת תזכיר לתיקון החוק, ומהו המועד אשר בו, במידה שהתזכיר לא יבשיל לכדי תיקון החוק, מתחייב שר האוצר למנות מועצה מייעצת כמתחייב על פי חוק.