התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לקבל לידיה את המידע הנוגע להליך מינויה של עו"ד דנה נויפלד ליועצת המשפטית של משרד התקשורת

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט לקבל לידיה את המידע הנוגע להליך מינויה של עו"ד דנה נויפלד ליועצת המשפטית של משרד התקשורת

התנועה בעתירתה מבקשת לקדם את השקיפות בהליכי המכרזים ולברר את תקינות המינוי. התנועה סבורה, כי היועץ המשפטי למשרד התקשורת חייב להיות משפטן בעל שיעור קומה, בעל הבנה כלכלית של השוק, המהווה אוטוריטה מקצועית בתחום, כמו גם אדם בעל כישורים ניהוליים הולמים וניסיון מוכח בניהול לשכה משפטית בסדר גודל של הלשכה המשפטית של משרד התקשורת.
לפני מספר שבועות מונתה עו"ד דנה נויפלד ליועצת המשפטית של משרד התקשורת, הלשכה המשפטית במשרד התקשורת היא אחת מהלשכות המשפטיות הגדולות ביותר ומהמורכבות ביותר במשרדי הממשלה. הרגולציה על שוק התקשורת הינה מהקשות והחשובות שבמשק הישראלי , זהו שוק החולש על מיליארדי שקלים, שוק מרובה שחקנים הדורש רפורמות רבות ועמידה איתנה מול בעלי אינטרסים.
מבלי לפגוע בכבודה של עו"ד דנה נויפלד ומבלי לגרוע מכישוריה, הועלו מספר שאלות כבדות משקל הנוגעות לאופן עריכת המכרז והליך מינוייה של עו"ד נויפלד לתפקיד, התנועה ביקשה לקבל הבהרות ומידע ממשרד התקשורת הנוגעים למכרז זה, משלא נענו פניותיה נאלצה התנועה לעתור לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, להורות למסור לידיה את המידע לפי חוק חופש המידע הנוגע למכרז והליך מינוייה של עו"ד נויפלד לתפקיד.
בעתירתה התנועה דורשת לקבל את הפרטים המלאים של המכרז, הקריטריונים לבחינת כל מתמודד במכרז והמשקלות שנקבעו בעבור כל קריטריון והניקוד אותו קיבלו כל אחד מהמתמודדים. כן התנועה ביקשה לקבל לידיה פרוטוקולים מלאים של ההחלטה וסיכום הישיבה של ועדת הבוחנים לתפקיד היועץ המשפטי למשרד התקשורת.
בנוסף מבקשת התנועה בעתירתה לברר מספר שאלות הנוגעות לעו"ד נויפלד: בין השאר, מאימתי מכהנת כעובדת מדינה, מה נכלל בהגדרת תפקידיה במשרות השונות שמילאה, מהי דרגתה ומה הדרגה המיועדת לה כיועצת משפטית של משרד התקשורת.
בנוסף סבורה התנועה כי עקב דחיפות העניין ודוחק הזמנים ועקב החשיבות כי משרת היועץ המשפטי למשרד התקשורת תאויש בהקדם האפשרי, ברירת המחדל של מסגרת זמנים בת 30 ימים לתשובה לבקשת המידע שהגישה, איננה מתאימה. עמדת התנועה היא, כי על המדינה היה להשיב לעותרת "ללא שיהוי", כפי שקבוע בסעיף 7 לחוק חופש המידע.