התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בשאלה האם יש אמת בפרסום בדבר הסדר טיעון עם שר החוץ, אביגדור ליברמן

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה בשאלה האם יש אמת בפרסום בדבר הסדר טיעון עם שר החוץ, אביגדור ליברמן

באם נכונים הפרסומים על גיבוש הסדר טיעון, התנועה לאיכות השלטון סבורה כי ככל שישנה התשתית הנדרשת להגשת כתב אישום נגד מר ליברמן טובת הציבור דורשת כי לא יערך הסדר טיעון עמו.

התנועה לאיכות השלטון כבר פנתה אל היוהמ"ש ואל פרקליט המדינה, לא פעם, בבקשה לקדם ולזרז את קבלת ההחלטה בשאלה האם להעמיד לדין את שר החוץ מר אביגדור ליברמן בנוגע לחשדות המיוחסים לו- הדבר הכרחי עקב עינוי הדין שנגרם למר ליברמן וכן עקב הפגיעה באמון הציבור ובתדמיתה של ממשלת ישראל נוכח תפקידו הבכיר של מר ליברמן כשר החוץ.

בסוף השבוע פורסם ע"י העיתונאי בן כספית בעיתון מעריב כי ייתכן והחלטת הפרקליטות לא תהיה להגיש כתב אישום נגד מר ליברמן אלא להגיע עמו להסדר טיעון שיחייב את מר ליברמן לפרוש מהכנסת הנוכחית אך ללא הטלת קלון.

לאור הפרסום לעיל, ביקשה התנועה לקבל בהקדם מענה האם יש אמת בפרסום ובכוונת פרקליטות המדינה להגיע להסדר טיעון עם מר ליברמן וככל שישנה אמת בפרסום מהם פרטי הסדר הטיעון המתגבשים?

הטענה המרכזית של התנועה היא כי בפרשה זו הסובבת סביב לב ליבו של ההליך הדמוקרטי, לציבור אינטרס מובהק בניהול המשפט. התנועה סבורה כי במקרה זה בו החשוד הוא אדם כל כך בכיר בציבוריות הישראלית ישנה חשיבות שאין שנייה לה כי ינוהל הליך משפטי על מנת שצדק ייראה ויעשה.

בין אם מר ליברמן אשם בחשדות המיוחסים לו ובין אם לאו, חיוני כי בית המשפט יאמר את דברו ולא ישאיר את החשדות כנגד איש ציבור בכיר, כמות שהם ללא הכרעה, כצל מעל מר ליברמן, דבר הפוגע באמון הציבור ובפעילות הציבורית בה הוא מעורב.