הסכם הטיעון של הפרקליטות עם עו"ד סיני גלבוע הוא בבחינת ניצחון השחיתות את שלטון החוק

הסכם הטיעון של הפרקליטות עם עו"ד סיני גלבוע הוא בבחינת ניצחון השחיתות את שלטון החוק

בעקבות הפרסומים כי הפרקליטות הגיעה להסכם טיעון עם עו"ד סיני גלבוע לפיו הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בלבד בה יודה ויורשע, פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, מר יהודה ויינשטיין ולפרקליט המדינה, מר משה לדור, בדרישה שהפרקליטות תחזור בה מכתב האישום ותגיש כתב אישום כנגד עו"ד גלבוע בעבירה של שוחד ותחתור לכך שיוטל עליו עונש שישקף את חומרת מעשיו.
במכתב טוענת התנועה כי בכתב האישום הנוכחי כלל לא מופיעים נתונים לגבי העובדה כי על פי דו"ח מבקר המדינה, עו"ד גלבוע קיבל מחברת דן למעלה מ-15 מיליון שקלים(!!)בעד פעולות להשפעה על החלטות ראש העיר והוועדה המקומית לתכנון ובניה אשר בהן היה כדי לסייע לחברת דן להשביח את נכסיה, כאשר הוא כיהן באותה עת כסגן ראש העיר בשכר, וכממלא מקום יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה .
בנוגע להסכם אליו הגיעו הצדדים ביחס לענישה – 300 שעות עבודות שירות, ותשלום קנס בגובה 250,000 שקלים, טוענת התנועה כי מי שגרף לכיסו כ-15 מיליון שקלים (!!) לא יירתע בעתיד ובוודאי שהענשתו הדלה, לא תרתיע אחרים מלפעול באופן דומה בעתיד- משעה שתשלום זעום של פחות מ-1.5% מהרווחים, אשר גרף לכיסו תוך ניצול מעמדו הציבורי, הינה לא יותר מלעג לרש.
בסיום המכתב נכתב כי העובדה כי מר גלבוע, אשר מבקר המדינה כתב בגין התנהלותו דנן את אחד מהדוחות החמורים שנכתבו על עובד ציבור, מי שהמשטרה המליצה להעמידו לדין בגין עבירה של שוחד- יוצא בסופו של דבר ללא רבב, ללא אות קלון ולו הקלה ביותר, יבצע מספר זעום של עבודות שירות וישלם סכום הבטל בשישים ביחס לרווחים שגרף מהתנהלותו הקלוקלת- כל זאת נדמה, יותר מכל, כניצחון השחיתות את שלטון החוק והבירוקרטיה שלו.
התנועה לאיכות השלטון דורשת כי הפרקליטות תחזור בה מכתב האישום ותגיש כתב אישום כנגד עו"ד גלבוע בעבירה של שוחד ותחתור לכך שיוטל עליו עונש שישקף את חומרת מעשיו.