בית המשפט מעלה חשש כבד להתנהלות מחוסר תום לב של יצחק תשובה ונציגיו

בית המשפט מעלה חשש כבד להתנהלות מחוסר תום לב של יצחק תשובה ונציגיו

לדברי השופטת ורדה אלשיך ישנן תמיהות רבות העולות בכל הנוגע להתנהלותו של מר תשובה בתיק הפירוק נגד חברת דלק נדל"ן, היכולה לגרור תביעה נוספת כנגד האחראים, כולל מר תשובה באורח אישי. לאור הדברים התנועה למען איכות השלטון בישראל קוראת לבחון מחדש את אופי התקשרות המדינה עם מר יצחק תשובה ופרט בכל הקשור לעסקי הגז.

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום לשר האנרגיה והמים, ליועץ המשפטי לממשלה, ליו"ר הרשות לניירות ערך ולממונה על שוק ההון, והס(?)בה את תשומת ליבם לדבריה החמורים ביותר של שופטת בית המשפט המחוזי ורדה אלשיך בהחלטתה בתיק הפירוק כנגד חברת דלק נדל"ן, שבבעלות יצחק תשובה.
בהחלטתה ציינה השופטת אלשיך כי: "אכן שותפה אני לתמיהות הרבות, בלשון המעטה, העולות בכל הנוגע להתנהלותו של מר תשובה במשא ומתן". בכל הקשור לתום הלב המשיכה וכתבה: "האם אין עסקינן במשא ומתן שנוהל למצער החל מנקודה מסוימת, בחוסר תום לב מובהק, שבא במטרה למשוך זמן ולאפשר את ביצוע גיוס ההון… יוצא, כי התנהלותם של מר תשובה ונציגיו…. מעלה חשש כבד לניבול מו"מ בחוסר תום לב".
התנועה למען איכות השלטון קוראת לכל נציגי המדינה לשמור על האינטרס הציבורי העלול להיפגע מהתנהגות שאין בה תום לב, בייחוד כאשר מדובר בהסכם משמעותי וארוך טווח כהסכם זיכיון הגז, ששוויו כמעט 10% מתקציב המדינה. לאור מתיחת ביקורת כה חמורה מצד מערכת המשפט על התנהלותו של מר תשובה, על היועץ המשפטי לממשלה לבחון האם ניתן להמשיך את התקשרויות המדינה עמו.
התנועה למען איכות השלטון פונה ליועץ המשפטי לממשלה ולגורמי הרגולציה הרלוונטיים הנמצאים במגע עם מר תשובה, במטרה לקבוע לאלתר מנגנוני בקרה שיפקחו בזמן אמת על כל שלבי המשא ומתן ו/או התקשרויות שנערכו או ייערכו עמו בכל נושא שהוא. זאת, לאור העובדה כי ההסכמים עם מר תשובה, למצער בכל הקשור לעסקי הגז, עתידים להשפיע בצורה דרמטית על חייהם של כלל תושבי שיראל, בהווה ובדורות הבאים.