בעקבות הפנייה של התנועה למען איכות השלטון, מכחיש הממונה על ההגבלים העסקיים פגישות או הסכמות בינו לבין בעלי השליטה בחברת אי.די.בי בנוגע לעסקה למכירת "משאב" לחברת לבנת

בעקבות הפנייה של התנועה למען איכות השלטון, מכחיש הממונה על ההגבלים העסקיים פגישות או הסכמות בינו לבין בעלי השליטה בחברת אי.די.בי בנוגע לעסקה למכירת "משאב" לחברת לבנת

בשבועות האחרונים התפרסמו בכלי התקשורת פרטים בדבר פגישה בין הממונה להגבלים העסקיים, לבעלי השליטה בחברת אי.די.בי , במטרה לאשר את עסקת מכירת חברת 'משאב'. התנועה למען איכות השלטון פנתה לממונה על ההגבלים העסקיים לקבל פרטים על הסיכומים שהושגו.
על פי פרסומים בתקשורת, נפגשו בעלי השליטה בחברת אי.די.בי לפני יותר משבוע עם הממונה על ההגבלים העסקיים במטרה לשכנעו לאשר את העסקה למכירת גרעין השליטה בחברת "משאב" מקבוצת אי.די.בי, למשפחת לבנת.
התנועה לאיכות השלטון פנתה פעמיים בחודשים האחרונים לממונה על ההגבלים העסקיים במטרה לדון בקשיים המתעוררים בקשר עם אישור עסקת מכירת משאב, לרבות החשש מזיקה שיש בין מנגנוני קבלת ההחלטות של גופים עסקיים, מה שעלול להביא לידי העמקת הריכוזיות בשוק המלט ובשווקים משיקים.בתשובה לפניות האגודה הודיע הממונה על ההגבלים העסקיים כי לא הוגשה עסקה שכזו לאישורו, ואין הוא צפוי לקבל כל החלטה בעניינה.
התנועה לאיכות השלטון מדגישה כי, על פי הפרסומים, בפגישה האמורה ציין נוחי דנקנר לפני הממונה על ההגבלים העסקיים כי העסקה תקל על אי.די.בי בפירעון איגרות החוב שלה. התנועה מבקשת לציין בהקשר זה את עמדת הממונה, כפי שבאה לידי ביטוי בגילוי דעת שפרסמה הרשות להגבלים עסקיים, לפיה, על הממונה להימנע משקילת שיקולים לא-תחרותיים בענף נשוא הבקשה,שאחרת, "ייפגע האיזון הבסיסי בדיני ההגבלים העסקיים, אשר שם לפניו את הטובה שצומחת לציבור הרחב מקיומה של תחרות חופשית, על פני טובתם של פרטים".
בנוסף, חשוב לציין כי לפי מתווה העסקה, כפי שפורסם בתקשורת, חברת אי.די.בי תישאר בעלת מניות בחברת משאב, ומכאן עולה כי, בניגוד לטענה כי העסקה משחררת את אי.די.בי מנכס מהותי, הרי שהקשר כלל לא ינותק.
אישור העסקה, לפי המתווה שפורסם בתקשורת, יוצר מונופול בתחום ייצור המלט ושינועו. משפחת לבנת תשלוט שלטון יחיד במונופול ייצור המלט- מפעל נשר, וכן במונופול שינוע תפזורות המלט 'תעבורה תפזורת'. שליטה ענפית זו, כמובן, אינה עולה בקנה אחד עם הרצון לפתח את התחרותיות ולצמצם את הריכוזיות במשק הישראלי.
התנועה מוסיפה כי, לציבור יש הזכות המלאה לדעת האם התקיימה פגישה שכזו, ואם כן מדוע מחר הממונה על ההגבלים העסקיים להכחיש פגישה שכזו. כמו כן, לציבור הזכות המלאה להביע דעתו בנושא, וזאת משום שאין זה סביר כי תתבצע עסקה כזו המונעת פתיחת תחרות במשק הישראלי.