בעקבות פרסומים בנוגע לאי בחינת דרוג חברות אינטרנט זהב, קוראת התנועה למען איכות השלטון בישראל לנתק את הקשר שבין חברות הדירוג לחברות המנפיקות

בעקבות פרסומים בנוגע לאי בחינת דרוג חברות אינטרנט זהב, קוראת התנועה למען איכות השלטון בישראל לנתק את הקשר שבין חברות הדירוג לחברות המנפיקות

התנועה למען איכות השלטון בישראל, שגרה ב 29.5.12 מכתב לשר האוצר, הממונה על שוק ההון והממונה על הרשות לניירות ערך מכתב בו קוראת התנועה לניתוק הקשר שבין חברות הדירוג לחברות המנפיקות ובכך להגן על האינטרס הציבורי ועל ציבור המשקיעים בישראל.
מכתב זה של התנועה נשלח בעקבות פרסומים בכלי התקשורת, בהם נראה כי חברת מידרוג לא בחנה כנדרש את דירוגה של חברת אינטרנט זהב. עוד עולה מן הפרסומים, כי בחלוף שנה כמעט מן הפעם האחרונה בה בחנה את הדירוג, בחרה חברת מידרוג שלא לבצע כל בחינה או מעקב של אג"ח אינטרנט זהב. זאת, למרות שהיחס בין החוב לנכסים, זינק פי 4, וישנה ירידה בשבועיים האחרונים של אג"ח מסדרה ג' לתשואה דו-ספרתית של 14%, זאת בהתאם לפרסומים.
המשמעויות של הנתונים המתפרסמים בכלי התקשורת רחבות, מאחר והירידה בשווי נכסי החברה משפיעה על מנעד רחב של נושאים, כגון על יכולתה לגייס הון. על כן, ראוי כי חברת מידרוג תעקוב ותבחן את סיכון האשראי של חברת האינטרנט זהב, ככל שלא עשתה כן עד היום, כעולה מן הפרסומים. על כן, חברת מידרוג נראית יותר כמשתהה ונגררת אחר כוחות וקולות השוק, ולא כמי שמבצעת תפקידה כהלכה, כפי שמתחייב מהכללים לאישור חברה מדרגת.
התנועה מתריעה כי כאשר משלמות החברות המדורגות ישירות לחברות הדירוג בתמורה לדירוגן, המשמעות היא כי בידי החברות המדורגות יש את הכוח להמשיך ולשלם סכומים לא מבוטלים לחברות הדרוג בתמורה לדירוגן, או לחלופין, "לפטרן" ולחפש חברת דירוג אחרת, "נוחה יותר".
לאור הדברים, התנועה סבורה כי יש לפעול ביתר נחרצות כלפי חברות הדרוג, אשר אינן פועלות לפי ההנחיות והכללים לאישור חברה מדרגת. התנועה יוצאת בקריאה לנתק את הקשר שבין חברות הדרוג לחברות המנפיקות, ובכך להבטיח את עצמאותן ואי תלותן של חברות הדרוג, במטרה להגן על האינטרס הציבורי ועל ציבור המשקיעים בישראל.