האם ראוי כי מורשע בעברות מרמה והפרת אמונים ימונה לתפקיד יו"ר ההסתדרות בירושלים?

האם ראוי כי מורשע בעברות מרמה והפרת אמונים ימונה לתפקיד יו"ר ההסתדרות בירושלים?

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום ליו"ר ההסתדרות החדשה, מר עופר עיני, בבקשה למנוע את מועמדותו של מר דניאל בונפיל לתפקיד יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים לאחר שזה הורשע בשנת 2002 בעברות מרמה והפרת אמונים.
ביום חמישי, 14.6.2012 צפויות להתקיים בחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים. אחד המועמדים בבחירות אלו הנו מר דניאל בונפיל, אשר הוגש כנגדו כתב אישום ובו חמש עברות של מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כיו"ר ועד העובדים בעיריית ירושלים והורשע במסגרת הסדר טיעון. בונפיל שלא הביע כל חרטה על מעשיו ואף התגאה בהם התפטר מתפקידו הודה בעובדות שבכתב האישום המתוקן והורשע על פי הודאתו.
כבוד השופט רביד בפסק הדין בעניינו של בונפיל פסק: "… דבר אחד חסר בדברים שאמר, חרטה על העברות בהן הוא הורשע. לא רק שלא הייתה חרטה, אלא הנאשם הכריז קבל עם ועדה שהוא גאה במעשיו. מדבריו אלה עולה שהוא לא הפנים מהן החובות המוטלות על פרנס ציבור. הנאשם לא הבדיל בין עזרה לאדם הזקוק לתמיכה בשל מצבו הכלכלי, לבין אלה הנזכרים בכתב האישום, שאינם אנשים דלים שפרנסתם בדוחק. אלה אנשי עסקים, שהנאשם היה עמם בקשרים חברתיים או כלכליים, א שניהם גם יחד ועזרתו להם לא הייתה לשם שמים".
לאור העובדות האלו, התנועה פנתה ליו"ר ההסתדרות והדגישה כי מעשיו של מר בונפיל נעשו במסגרת עבודתו כמפרנס ציבור ועקב כך שלא הביע כל חרטה כל מעשיו, אין זה ראוי לתמוך במועמדותו אשר פוגעת בציבור. זאת ועוד, התנועה גורסת בפנייתה ליו"ר ההסתדרות, כי אין זה ראוי שאדם אשר הורשע בפלילים בגין מעשים בהם הורשע בונפיל, יחזור לתפקיד בעל יכולת השפעה על עבודתם וחייהם של אלפי אנשים. על כן, מבקשת התנועה למנוע את מועמדותו והתמיכה בה.