יש להניח את טיוטת חוק הריכוזיות עוד במושב הכנסת הנוכחי

יש להניח את טיוטת חוק הריכוזיות עוד במושב הכנסת הנוכחי

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום בקריאה לראש הממשלה להניח בהקדם את טיוטת החוק לקידום התחרות וצמצום הריכוזיות על שולחן הכנסת, ולהשלים את התהליך החשוב של שינוי מבנה המשק הישראלי והפיכתו ליעיל, תחרותי, צודק ושוויוני יותר.
שבועות ספורים לפני סיום המושב בכנסת, פונה התנועה למען איכות השלטון בקריאה לראש הממשלה ומזכירה כי כבר ביום 17 ביוני 2012 נידונה הטיוטה לחוק קידום התחרות וצמצום הריכוזיות ואושרה בשינויים שונים. אך מאז ועד היום, טרם הונחה הצעת החוק על שולחן הכנסת.
התנועה ממשיכה ומדגישה בפני ראש הממשלה, כי ממשלת ישראל בראשותו הקימה את הועדה עוד בשנת 2010 ובאפריל השנה אף אמצה את המלצות דו"ח הוועדה.
בפנייתה של התנועה לראש הממשלה, מציינת התנועה כי לא ניתן להתעלם עוד מהקביעות הקשות של ועדת הריכוזיות בנוגע לסכנות העלולות לצמוח ולהתממש ממבנה המשק הריכוזי כפי שקיים בישראל, ומהתוצאות המעשיות של מבנה המשק אליו מתוודעים אזרחי ישראל. כל אלה מובילים למסקנה אחת, כי הריכוזיות היא חולי מרכזי במשק בישראל. מי שטוען אחרת, מוסיפה התנועה, טועה ומטעה וזורה מלח בעיני הציבור.
עוד מוסיפה התנועה ומדגישה בפנייתה לראש הממשלה, כי השעה דוחקת, וככל שעובר הזמן מתגברים הכשלים, חוסר היעילות עושק הציבור והיעדרה של תחרות בריאה. על כן, התנועה קוראת להניח בהקדם האפשרי את טיוטת החוק על שולחן הכנסת בכדי לאפשר קיום דיון אמת בפרטיה ולהביא להשלמת התהליך המבורך שהחל עם הקמת הוועדה והוא שינוי סדרי עולם במשק הישראלי, הבראתו והפיכתו של המשק ושל החברה כולה לצודקת שוויונית ודמוקרטית יותר.