אין זה ראוי שתנאי העסקתם של העוזרים יחלץ מההליך הבירוקראטי רק משום קרבתם לחברי הכנסת

אין זה ראוי שתנאי העסקתם של העוזרים יחלץ מההליך הבירוקראטי רק משום קרבתם לחברי הכנסת

התנועה למען איכות השלטון פנתה היום ליו"ר הכנסת, יוזמי ההצעה, היועמ"ש לכנסת והוועדה הרלבנטית בבקשה למשוך את הצעת החוק להעלאת שכרם של העוזרים הפרלמנטאריים
התנועה למען איכות השלטון רואה בתפקיד העוזרים הפרלמנטרים תפקיד רב חשיבות בתפקודה של כנסת ישראל. ברור כי עבודתו של עוזר פרלמנטארי איננה מוגבלת בזמן, עבודה תלויה במידה רבה בהיקף עבודתו של חבר הכנסת לו הוא מסייע ובמקרים רבים בשעות החורגות מהשעות הרגילות.
יחד עם זאת, התנועה פנתה היום במכתב ליו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים לחברי הכנסת בטענה כי תנאי העסקתם של העוזרים הפרלמנטאריים קרוב מטבע הדברים לחברי הכנסת וההכרעה בתנאיהם מחייבת זהירות ואיפוק. דווקא בשל כך הכנסת הסמיכה בחוק ועדה חיצונית שתפקידה להמליץ על העסקתם של חברי הכנסת ועוזריהם.
התנועה הדגישה במכתבה כי אין זה ראוי כי לאחר שמינתה הכנסת ועדה חיצונית שתהיה מוסמכת לדון בתנאי העסקתם של העוזרים הפרלמנטריים, ורק בשל חילוקי דעות בנושאים מסוימים, הכנסת תבקש לעקוף את הוועדה אותה היא הקימה באמצעות חוק.
עוד מדגישה התנועה בפנייתה, כי עמדתה היא שעל חברי הכנסת לפעול מתוך הגינות וסבירות כלפי כל המגזרים העובדים במשק הישראלי, "הנראות הציבורית במצב דברים זה, מחייבת אורח רוח וניסיון לליבון וקידום תנאי העסקתם של העוזרים במסגרת עבודת הוועדה הממונה, ולא על ידי עקיפתה".
התנועה למען איכות השלטון קראה בפנייתה ליו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה הציבורית לקביעת שכר ותשלומים למשוך את הצעת החוק הנ"ל ולקדם נושא ראוי זה במסגרת הוועדה אשר התמנתה לטובת כך. בנוסף יש לפעול במסגרת הוועדה להסדרת הסטאטוס של העוזרים הפרלמנטריים, כנמו גם חובותיהם האתיות.